Pas gemaaid gras mag niet worden gegeven, omdat een hoop gasvorming kan geven in de darmen. Je kunt beter wat langer (ouder) gras plukken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor, je kunt je konijn prima op pas gemaaid gras in de ren zetten. Het beestje zal het heerlijk vinden weer lekker even in het gras te kunnen dartelen.
Zoals bovenstaande antwoorder al aangeeft, kan het eten van pas gemaaid gras wel buikkrampjes veroorzaken. Zorg dus dat er ook voer in de ren aanwezig is, zodat het beestje dat kan eten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het hangt er ook vanaf of het konijn gewend is om vers gras te eten, uit voorzorg zou ik hem er niet te veel van laten eten, dus niet te lang op het gras zetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn vader had vroeger een konijnen hobby en had gemiddeld 125 konijnen, voor wedstrijden enz.
Als kinderen hadden we vaak de pest in, het was zijn hooby en wij moesten elke dag vuiniszakken vol gras plukken uit stukjes schone bermen, die waren er toen nog veel gewone boerenweggetjes waar weinig verkeer kwam.
De reden die hij gaf was dat konijnen dood gingen of ziek konden worden door de olie die uit een grasmachine kwam. Vervuild gras dus.