Dat is mogelijk en in ieder geval te proberen. Duiven brengen normaal gesproken maximaal twee jongen groot. In een nest waarin maar 1 jong zit kan een vreemd jong bijgeplaatst worden, mits dat vrijwel even groot is als het jong dat al op het nest zit. De ouders zullen het verschil waarschijnlijk niet merken, het vreemde jong als hun eigen jong behandelen en netjes grootbrengen. Het ondergeschoven jong moet zich dan wel normaal en gezond gedragen, dat wil zeggen actief bedelen om voedsel.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
maar ik heb geen nest
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Kan je precies uitleggen wat er aan de hand is? Heb je zelf duiven? Heb je een jonge duif op straat gevonden? Hoe oud is de duif die je wilt laten adopteren?
Rieneke1
8 jaar geleden
Graag mee uitleg idd. Voorlopig + voor Maarten.