is mijn guppy zwanger?

Ik weet niet of mijn guppy zwanger is. Maar hij had afgelopen zondag 1 baby gup geworpen maar toen niet meer. En mijn gup is nog steeds zo dik. Weet iemand wat dit is ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (2)

Bevallen in stapjes gebeurt vaker en kan, blijkbaar, geen kwaad. Dat vind ik hier: http://www.aquaforum.nl/ubb/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=478542
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dankjewel voor de informatie martinm
Oh ja dat beestje is inderdaad zwanger.
Als je zeker wil zijn dat de kroost van je gup in leven blijft moet je haar in een bevallingsbakje zetten. Anders riskeer je dat de jongen opgevreten worden door andere vissen in je bak, en ja ook door andere guppen. Wat volgens mij ook bij jou is gebeurt want een gup zet gewoonlijk wel meer dan 1 jong af.
Een andere manier om je jongen een grotere kans op overleven te geven is zorgen voor een ruime fijn bladige begroeiing waarin ze zich kunnen verstoppen tot ze groot genoeg zin om niet meer te worden opgegeten.