hoe krijg je een konijn zindelijk?

ik heb een konijn van nu 7 weken oud ze zit buiten in een hok met toilet die ze ook gebruikt maar ze is ook dagelijks binnen oa bij mij op schoot maar ik vind daar regelmatig keutel op maar hoe leer ik haar dit af ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

kan je wel afleren! is mij ook elke keer gelukt. je zet bijv in bepaalde plek kranten neer of een kartonne doos en zet zijn keutels daar neer. elke keer als ie poept plast snelopruimen en hem op de kranten neer zetten duurt paar weken bij sommige paar dagen. totdat ie snapt dat alleen daar de plek is voor zijn behoefte en nergens anders. konijnen zijn van nature netjes en meeste hebben ookeen speciale plek in hun hok voor hun behoefte dus het is niet moeilijk ze dat aan te leren gewoon volhouden. je ziet vaak als ze gaan plassen dat ze hun staart wat verder uitsteken dan moet je ze snelop de kranten leggen.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Konijnen zoeken vaak een hoek uit om daar hun behoefte in te doen, dus ook een hoek in de woonkamer, gang en dergelijke. Als jouw konijn regelmatig binnen mag, dan zou je een paar kattenbakken in de hoeken kunnen neerzetten en dan staat er nu een echt toiletje voor haar klaar.
Zo heb ik dat gedaan met mijn twee konijnen die nooit waren opgesloten in een kooi of hok.Ik gebruikt wel de onderbakken voor hun eten/drinken en hooibaal e.d. in te zetten maar de tralies waren eraf gehaald.

Andere antwoorden (2)

Dat is een konijn niet af te leren. Als je hem uit zijn hok laat zal je het regelmatig opruimen van keutels voor lief moeten nemen. Konijnen gebruiken, zoals je in het hok al hebt gezien, vaste plaatsen om te keutelen maar als ze daar niet bij kunnen laten ze ze vallen waar het ze uitkomt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zet een lage plastic bak (bijv. een lage kattebak zonder deksel) in een rustig hoekje. Daaromheen zet je een hekje. Als je konijn binnen is zet je hem in het begin binnen dit hekje. Hoe kleiner je de ruimte maakt hoe groter de kans dat hij zijn behoefte in de bak doet. Maak de ruimte elke keer wat groter, totdat je het hekje helemaal weg kan laten. Als je konijn nog geen vaste plekjes in huis had om te plassen e.d. dan is de kans groot dat hij voortaan de bak gebruikt. Zorg wel dat hij daar altijd rustig zijn behoefte kan doen. Ik ben er gelijk mee begonnen nadat ik was verhuisd. het werkte perfekt. Een enkel keuteltje liet hij nog wel eens vallen, maar dat vond ik niet erg. In het vorige huis plaste hij steeds vaker op de bank. Dat is pas vies!