ik kan een Franse bulldog pup kopen, maar ze heeft een open fontanel. wat is er nadelig aan en kan ze ooit een nest geven ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

De open fontanel is een raskenmerk geweest van de chihuahua. Met de nieuwe regels is dit verboden omdat het hersenletsel kan veroorzaken. Open fontanellen worden ook in de ring niet meer toegelaten.
Het is bij de Franse Bulldog een teken dat er dwerggroei is en dat de afstamming van het dier niet zuiver is. Je hebt dus ook kans op andere afwijkingen. Zelfs als je denkt " een stamboom hoeft voor mij niet", dan nog verandert dan niets aan de kwetsbaarheid van het dier met open fontanel.
Ik raad je de koop af, maar je moet je eigen beslissing nemen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Je bent natuurlijk heel verkeerd bezig als je met dit dier zou gaan fokken.
Ivana
9 jaar geleden
Rieneke1
9 jaar geleden
Klare taal, +
Ivana
9 jaar geleden
@rieneke: Af en toe kan het niet anders, al wordt het niet altijd in dank afgenomen. Maar net als bij jouw antwoorden op kattenvragen, dringt de ernst van de situatie niet altijd tot vraagsteller door en moet je wel ferme taal 'uitslaan' wil het begrepen worden. :)
Dank voor je bijval.
jodyenboyke
9 jaar geleden
+ Ivana (net antwoord hoor:)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
zeker weten+
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Helemaal mee eens! +
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
uiteraard! Plus +
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je hebt het heel gedeist en beleefd gehouden. Mijn verwoording zou iets sterker zijn geweest maar wel met dezelfde basis boodschap. Dikke - nee, SUPER dikke - plus.
Ivana
9 jaar geleden
Dank Milli