Wat is een (natuurlijke) geur die katten niet lekker vinden maar geen kwaad kan voor kippen en konijnen?

Ik heb achter in de tuin een hok met 2 kippen en gescheiden daarvan ook een konijn. In de zomer zet ik soms de deur van het hok open zodat het konijn in het afgezette stukje naast het hok kan lopen, wat ze heel leuk vind.
Nu merk ik vorige week dat er ineens een kat bovenop dat hok zit! Is er een manier om de kat weg te houden bij het hok? Ik weet niet van wie de kat is dus naar de eigenaar gaan en vragen of ie ze binnen houd is geen optie

Natuurlijk laat ik de deur niet openstaan als ik niet thuis ben, maar ik kan er natuurlijk niet elke minuut op zitten kijken of er geen kat zit.

Is er een geur die katten weghoud maar waar mijn kippen en konijn geen last van hebben? (Of een andere manier om de kat weg te houden)

Toegevoegd na 41 seconden:
Als de deur van het hok dicht is kan er trouwens niks in het hok in

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Katten houden niet van lavendel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat ben ik absoluut niet met je eens. Ik heb heel veel lavendel in mijn tuin staan maar zelfs vlak naast en zelfs onder 1 plant gebruikt één kat ( misschien zelfs meerderen) die plek als kattenbak :-(
Rieneke1
9 jaar geleden
Precies vlindertje.