Hoeveel namen mag je een hond geven op zijn paspoort?

Wij zijn van plan een nieuwe hond te nemen. Nu vraag ik me af of we (buiten zijn roepnaam) meerdere namen mogen geven op zijn honden paspoort? Dus bijvoorbeeld we noemen de hond Dylan, maar in zijn paspoort staat dan Alex Dylan Danny. Is dat toegestaan of wordt daarover moeilijk gedaan?

Toegevoegd na 1 minuut:
Het gaat om een Nederlands of Duits honden paspoort!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.9K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
die naam kan je gewoon in het PP laten zetten. je moest eens weten hoe katten soms heten met de naam van de cattery achter de naam van de kat zelf aan. al zou je er nog 5 namen achter plakken, de PP gaat er niet minder geldig om worden.

Het beste antwoord

Een dieren"paspoort" is eigenlijk niets meer dan een bewijs dat je huisdier op tijd zijn/haar inentingen heeft gehad. Als je je huisdier meeneemt naar het buitenland, dan willen ze dat nog wel eens vragen. Het is geen officieel wettelijk paspoort, dus je kunt er namen in schrijven, zo veel als je zelf wilt.
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het paspoort is een samensmelten van het vaccinatieboekje en het gele definitieve identificatiecertificaat. Het paspoort hoort onafscheidelijk bij de hond
In het paspoort moeten de gegevens van het dier inclusief het chipnummer worden vermeld. De pagina met deze gegevens wordt vervolgens gelamineerd door de dierenarts. Pas daarna mag het paspoort aan de eigenaar van het dier worden meegegeven. Ook de vaccinatiestickers moeten met een speciale lamineersticker worden afgeplakt door de dierenarts, tenzij niet-verwijderbare vaccinatiestickers worden gebruikt. Op die manier kunnen de identificatiegegevens en de vaccinatiegegevens niet worden veranderd.
De gegevens die via het Dierenpaspoort in het centrale register worden geregistreerd zijn:
Geboortedatum van de hond, naam, adres en woonplaats van alle vroegere eigenaren en de huidige eigenaar, chipnummer, datum dat de hond gechipt is, naam, adres en woonplaats van degene die de chip inbrengt (alleen indien in Nederland gechipt).
De naam van de hond die in het Dierenpaspoort staat wordt niet geregistreerd in de Centrale Registratie. De gegevens in het dierenpaspoort zijn niet gevoegd aan de naam van de hond. U mag er elke naam in zetten die u mooi vindt. Honden met een stamboom hebben soms een lijst van namen, handiger is natuurlijk om er altijd alleen een roepnaam in te zetten.