kan een kat snorharen aan zijn voorpoten hebben ?

Mijn zus heeft een zwarte kat. Op zijn voorpoten ter hoogte van zijn handwortelgewricht zitten een paar lange witte haren die identiek zijn aan de snorharen. Is dat toeval of is dit een bekend verschijnsen en zo ja wat is het nut ervan.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.3K

Het beste antwoord

Dat heb je goed gezien: behalve de tastharen (snorharen) op de kop, hebben katten ook tastharen achterop de voorpoten. Ook deze haren zijn verbonden met uiterst gevoelige tast zenuwen.
Over het nut ervan wordt nog getwijfeld, maar vermoed wordt dat het de kat helpt bij de plaatsbepaling van de prooi als hij die grijpt.
Rieneke1