Hoe heet zoon kooi waar hamsters in de winkel in zitten ?

Als je in de dierenwinkel een hamster koopt zit hij in zoon glazen kooi met daaronder konijnen hoe heet zoon ding ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

Een terrarium is het eerst wat in mij opkomt. Dat is een geheel glazen bak waarin verschillende diersoorten gehouden kunnen worden. Ook hamsters en andere kleine knaagdieren.
Ik heb ze hier staan voor mijn gerbils.
Aponi
9 jaar geleden
Zo'n kooi word alleen in dierenwinkels gebruikt om de dieren goed aan de klanten te laten zien. Ze noemen dit meestal een knaagdiereneiland.

Het is discutabel of dit een diervriendelijke manier is om dieren hier in te zetten, vaak ontbreekt het bij zo'n hok aan beschutting en aan materiaal waar een dier zijn natuurlijke behoeftes in kwijt kan. Maar ja in een dierenwinkel waar je wil dat de dieren verkocht worden is het dan ook weer (van uit het oogpunt van de winkelier) niet gewenst dat de dieren niet zichtbaar zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja zo'n kooi is alleen voor in de winkel hè
Daar moet je ze thuis niet in stoppen,dat is echt zielig
Een te klein kooitje ook trouwens.
Ik kan echt niet tegen dierenleed >_<
Aponi
9 jaar geleden
klopt, de bakken in de winkels zijn veel te klein. Maar je kan ze op iedere gewenste maat laten maken. Zelfs met meerdere verdiepingen.