waarom.bijt een hond in textiel?

Mijn hond bijt in textiel ze heeft voldoende botten ze bijt het niet kapot dus vandaar mijn vtaag

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
3.6K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat kan die lekker kapot scheuren, althans dat vond onze labrador leuk.., en hij vind het lekker om daar op te kauwen.

Het beste antwoord

De sterkste spieren van zowel de mens als de hond zijn... hun kaakspieren.

Dus daar zit de meeste groeienergie in. Omgerekend herinner ik mij dat de kaakspieren van de mens bijvoorbeeld voldoende energie leveren om een complete stoomtrein elke dag één meter hoger te tillen.

Ook de tanden, tandwortels en vooral het tandvlees moet daarom continu onder druk staan, of sterft af (wat op dit moment gebeurt omdat ik een halve eeuw oud word en nooit naar de tandarts ga).

Mond en klauwzeer blijven ook een van de meest pijnlijke en meest voorkomende ziekten bij kauwdieren, maar elke mens weet hiervan mee te spreken. Wie papa werd en de tandjes komen door, die weet ook wel wat tekort aan nachtrust is.

Ik gaf mijn hond altijd mijn oude jeansbroeken als die gescheurd waren. Een clipje vind je op https://www.facebook.com/video.php?v=832164683468990 (eender wie Facebook heeft kan dit clipje zien, mijn profiel is 100% open): Daar zie je perfect hoe die hond al van kleinsaf leerde zijn tanden te gebruiken en ook volledig qua fysiek heel goed was. Dus van kleinsaf onze hondjes (en kindjes) veel laten bijten en sleuren aan textiel, bevordert de algemene gezondheid van de betrokken zoogdieren in kwestie.

Ook zit dit dicht bij het hoofd, dus het geeft, zoals sport, veel dopamine vrij en een algemeen gevoel van welbehagen in een zone die erg pijngevoelig is en ook vatbaar voor heel veel ontstekingen.

Het is nog steeds niet gekend, hoeveel van onze energie naar het hoofd/de kop gaat, en hoeveel daarvan bestemd is voor onze kaakspieren. Omgerekend moet het wel de moeite zijn, als ze vroeger konden uitrekenen dat het een locomotief van een paar ton een meter omhoog tilt, dus redelijk wat Newton+meter vergt of kilowatt of joule of calorieën dus.

Het voordeel van textiel is dat het niet schendt en toch hun tanden en kaakspieren en tandvlees versterkt en al die zenuwen prikkelt daar op een manier die hen gelukkig maakt.

Bekijk nu nog eens met deze info voormelde clipje hierboven (heb er anders nog, waarbij Elgos en ik beiden een acht in onze mond houden, waarbij het bloed eerst uit mijn mond liep omdat hij sterker was dan ik, maar in een paar weken tijd, waren mijn tanden heel wat sterker en was mijn zware tandontsteking na een gebroken kiespijn in mijn mond ook helemaal verdwenen; het werkt dus in beide richtingen).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Let op de clip dat de hond hierbij NIET in de mens is geïnteresseerd. Hij krijgt al spelende wel een band, maar het genot zit in eerste instantie in het vastklemmen van textiel en het steeds herklemmen, het verleggen van zijn eigen sportieve grenzen. Eclipse heeft dit nooit geleerd, en stinkt ook enorm uit haar bek (heeft altijd veel vlees gegeten en had een gezondere vacht daardoor, maar Elgos at plichtsbewust veel korrels en kreeg nooit snoepjes van mij, maar in de plaats altijd knuffels voor wat hij ook uitspookte, en ook met kinderen werkt liefde en knuffelen volgens mij op lange termijn beter dan met snoepjes en verwengedrag (op korte termijn en in scheidingen sta je dan verrast hoe dit soort kinderen hun ouders later leren te 'misbruiken' en dat gedrag blijven 'eisen', idem van honden: probeer maar eens te stoppen met de snoepjes).

Andere antwoorden (1)

Honden houden er van om op verschillende soorten materialen te kauwen. Dus als ze alleen maar harden botten hebben zal hij nu zin hebben om eens op iets zacht te kauwen. Ga eens naar een dierenwinkel en schaf verschillende soorten kauwspeelgoed aan.

Kijk uit het kan ook zo zijn dat je hond op textiel gaat kauwen om jou aandacht te krijgen. Als jij hier dan op reageert krijgt hij die aandacht. Dus dan heb je aan geleerd gedrag. Zorg er als nog voor dat je voldoende en verschillende kauw speeltjes hebt en voorkom dat hij op jou textiel gaat kauwen. zie je dat hij onderweg is om op jou spullen te kauwen en roep hem en geef hem het gene wat hij wel mag hebben
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+
En mocht de hond weer iets van textiel te pakken hebben, ruil het dan met hem voor iets anders wat wel mag. Dus niet iets afpakken zonder er iets anders voor terug te geven.
jodyenboyke
9 jaar geleden
Maak eens een speeltje met fleece-stroken, even vlechten klaar. Fijn om samen trekspelletjes mee te doen.