Als een kat hersenbloeding heeft gehad is er dan nog een kans dat hij weer opknapt en dier waardig bestaan krijgt?

Nadat mijn kat steeds vaker omviel ben ik bij dierenarts geweest. Hij zag niks en vermoede iets neurologisch.2 dagen in mandje te liggen urine liet hij lopen. Nu help ik hem de hele dag. Ondersteun hem en gaat op kattenbak. Is er een kans dat hij hersteld of moet ik advies van dierenarts opvolgen en in laten slapen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
8K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@rexbo, pak het kopje van de kat tussen je handen en kijk eens hoe de kat je aankijkt. In de ogen van een dier kun je veel lezen.
Rieneke1
9 jaar geleden
Als je geen vrede hebt met dit advies, vraag dan een specialist om raad. Paul Mandigers bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Help het dier uit zijn lijden en laat het gewoon inslapen.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Ik vind je dierenarts een l*l sorry dat ik het zeg. "Ik zie niks, ik vermoed iets neurologisch, dus laat hem maar inslapen." een fatsoenlijke dierenarts zou je doorverwijzen. Dat hij het niet kan vinden betekend niet dat een ander dat ook niet kan. Er zijn ook voldoende katten die geholpen zijn na een beroerte die toch nog met medicatie een paar jaar gelukkig hebben kunnen leven.

Het beste antwoord

@rexbo, het is misschien niet het antwoord dat je wilt horen, maar in dit geval is het het allerbeste het advies van de dierenarts op te volgen en je lievelingsdier in te laten slapen. Een goede dierenarts zal zo'n advies niet snel geven, maar als het gegeven wordt is het echt het enige goede advies.
Het zal een paar tranen kosten, maar echt hoe langer je wacht, hoe moeilijker het wordt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kan de kat nog normaal eten en drinken? Kan de kat zelfstandig op de kattenbak? Denk je dat de kat pijn heeft? Vindt de kat het prettig als je hem streelt of op zijn kopje kriebelt? Verstopt de kat zich?
Aan de hand van de antwoorden zul je zelf de beslissing moeten nemen en dat kan heel moeilijk zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
IK BEN ZO BLIJ DEZE LIEVERD HEEFT MEDICIJNEN GEKREGEN EN KNAP AL AARDIG OP DUS YES YES YES
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat aardig dat je dat laat weten. meestal hoort men niets meer.
Zo zie je maar, ook een dierenarts kan van mening veranderen.
Meestal is het andersom, eerst met medicijnen proberen en als het dan echt niet lukt het advies om in te laten slapen.
Heb je aan de dierenarts gevraagd waarom hij/zij van mening is veranderd en nu wel medicijnen voorschrijft?

Andere antwoorden (1)

Onze kat kreeg een paar weken geleden ook ineens epileptische aanvallen. Ze viel om, en na zo'n 20 seconden liep ze gewoon weer verder, hooguit een beetje verward. Op internet vond ik dat epilepsie aangeboren is, of een gevolg is van een andere ziekte. Bij katten komt het niet als zelfstandige ziekte voor. Bij ons kwam het omdat de medicijnen tegen de te snelle schildklier niet aansloegen. We hebben nu andere medicijnen, en ze heeft geen aanvallen meer gehad. Wel heeft ze nu als bijwerking van deze medicijnen buikpijn en diarree.
Heeft jouw kat inderdaad omvallen door hersenschade, dan denk ik niet dat daar iets aan te doen is. Maar laat anders bloed prikken dan weet je meer.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Graag wil ik jullie het goede nieuws geven dat snoes nog bij me is.
Toen ik aankwam bij de dierenarts bleek hij 40.1 grade koorts te hebben.
Dus waarschijnlijk geen hersenbloeding maar hersenvliesontstekking.
Immiddels loopt snoes nog wel wankel maar ze geef zoveel liefde dat ik de nieuwe dierenarts eeuwig dankbaar zal zijn.