is het goed voor een hond als hij bonen krijgt als hij op dieet is?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als het maar sperciebonen zijn, ½ normaal voer en ½ sperciebonen (uit blik/pot) mag, niet te lang, want er zit, voor een hond, te veel zout in, beter is om verse, gekookte, kort sperciebonen te geven.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+ happy bram
Ivana
9 jaar geleden
Het nadeel van het geven van sperziebonen is, dat de maag gewend blijft aan die grote hoeveelheden voer. Doe je vanaf nu iedere dag iets minder voer geven, dan is het resultaat veel beter.
B.v. als je nu 300 gram brokken per dag geeft, geef je morgen 290 gram en overmorgen 280 gram. Het kan natuurlijk ook om de twee dagen minder, maar je zit wel binnen redelijke tijd op een hoeveelheid die gezond is voor de hond en de maag gaat er naar staan.
Alle versnaperingen of beloningen haal ja af van zijn dagelijks rantsoen en binnen een half jaar heb je een gezonde en slanke hond.
Was advies van mijn dierenarts en heeft perfect gewerkt. (Mijn eigen hond krijgt de kans niet om dik te worden, het ging om de hond van een buurman.)

Antwoorden (2)

sperziebonen worden veel gegeven om de honden een vol gevoel te geven, zonder dat ze teveel calorieën binnen krijgen.Dus het kan.
fremar
9 jaar geleden
Onze hond kreeg sperciebonen toen hij op dieet moest.
Dus minder "normaal" voer en aangevuld met deze bonen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ook kun je dieetvoer geven, maar dat is toch altijd duurder dan een portie sperciebonen!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat ik dus zei bij mijn reactie.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Conqie Bedankt voor je Plus, maar je bent 'm vergeten te plaatsen! Onze hond was een kruising labrodor/herder zo'n schat, maar idd aanleg om aan te komen was er wel ja...