Welke kat geschikt voor mensen met allergie?

Ik kan niet zo goed tegen huisdierharen/schilfers. Nu wil ik toch graag een kitten, welke kattenrassen staan erom bekend minder tot geen last te veroorzaken? Ik zag deze vraag eerder maar kon er niet op klikken.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.4K
Amadea
9 jaar geleden
Zie ook http://www.goeievraag.nl/huis-tuin/huisdieren/vraag/494819/allergisch-kattenharen-kat-nemen
Rieneke1
9 jaar geleden
Alle katten produceren haren en huidschilfers. Sommige mensen zijn, mbv medicatie, na verloop van tijd niet meer |(zo) allergisch voor hun kat.
Maar wat als het tegenvalt? Dan moet het katje weer weg.
Begin er liever niet aan, in het belang van de kat.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ben het volmondig eens met Rieneke. Misschien kun je eens nadenken over een ander huisdier waar je tijd voor hebt?

Antwoorden (2)

- Blauwe Rus.
- Sphinx
- LaPerm
- Devon Rex
- Cornish Rex

Er zijn nog veel meer kattenrassen die mensen met een allergie kunnen nemen.

Klik even op de volgende link:
http://www.goeievraag.nl/huis-tuin/huisdieren/vraag/246129/kattenrassen-geschikt-mensen-allergie
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het kan zijn dat je per kat verschillend reageert. Ik ben zelf alergischer voor de kat van mijn vrouw dan voor mijn eigen kat. Misschien heeft dat met de stuitend van de haren te maken. Je kan echter ook zelfs allergisch zijn voor een naaktkat. Je reageert dan op de huismijt die leeft van de huidschilfers van de kat.