Zijn er cavia weeen opwekkende middelen?

We hebben een caafje gekocht in een dierenwinkel, en nu is ze zwanger dus ze is echt te jong en waarschijnlijk inteelt en ik zie dat ze last heeft van haar dikke buik. Volgens de vrouw van de dierenwinkel kan het niet lang meer duren als je ze voelt zitten, en we voelen en zien ze echt duidelijk dus ik neem aan dat ze volgegroeid zijn. Dus wat kan ik er aan doen om de bevalling zo snel mogelijk plaats te laten vinden?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (2)

Cavia zeugjes worden al vanaf een leeftijd van 4 weken vruchtbaar. Of jouw cavia echt te jong is is dus niet zeker. Een dierenarts kan waarschijnlijk wel middelen toedienen om het werpen te bevorderen maar dat zal hij pas doen als daar echt reden voor is. Het beste wat je nu kunt doen is rustig het werpen af te wachten
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
probeer er bij te zijn en een heel klein beetje zachtjes duwen misschien lukt dat maar doe het niet TE VROEG