wat heb je allemaal nodig voor een bladkameleon?

Ik wil graag een bladkameleon kopen maar wat heb je dan nodig?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (1)

Deze Rieppeleon brevicaudatus is een kleine kameleon (totale lengte 6-8 cm) is bijzonder mooi om te observeren, door zijn specifieke en actieve gedragspatroon. De hoogte en het afgeplatte lichaam van deze dieren doen denken aan een blad en ze kregen daarom de bijnaam “bladkameleons”.

De ideale accommodatie om deze kameleons te huisvesten is een zeer ruim beplant
terrarium, met ruime ventilatiestroken aan de bovenzijde. Vaak maakt men gebruik van een leegstaand aquarium.
De beplanting van bestaat uit Ficus benjamini, Ficus pumilus, Scindapsus en allerlei
andere soorten planten en takken. Deze gebruikt de bladkameleon om te klimmen en om zich te verbergen.
Een temperatuur iets warmer dan kamertemperatuur is goed. De ideale temperatuur
is tussen de 23-27°C, en ’s nachts tien graden lager. Ze zijn gewend aan twaalf uur daglicht en twaalf uur nacht.
TL-verlichting is het beste. De luchtvochtigheid moet rond de 70% zijn. Het geven van drinkwater gebeurt door het terrarium twee keer per dag flink te besproeien.

Het moge duidelijk zijn dat het geen diertje is dat je in een opwelling zomaar kunt kopen. Behalve de benodigde omstandigheden is het ook nog op zich een dure aanschaf.
Amadea