Mijn Engelse Stafford puppie rilt net of is hij wat bangig of iets dergelijk wat kan dit zijn??

Onze pup die we gisteren op hebben gehaald trilt en rilt telkens net of is hij erg bang ergens voor. Dit was ook bij de fokker al het geval gister. Wat kan dit zijn en wat kun je er aan doen?? Het lijkt heel zielig. Hoop dat er iemand is die weet wat het kan zijn.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waarschijnlijk is hij nog bang omdat ie in een nieuwe omgeving is en overal nog aan moet wennen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat denk ik ook, laat hem zoveel mogelijk met rust, laat hem de boel en jullie eerst ontdekken en op zijn gemak wennen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik hoop dat je iets hebt meegekregen uit het nest, bijvoorbeeld een lap met de lucht van moeder. Een babykruik en een klokje dat tikt (hartslag van moeder (in de mand/bench) helpt de eerste dagen door te komen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Toch raar dan dat hij bij de fokker ook al trilde.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb zelf een bordercollie pup die een beetje rilt als ze iets engs en nieuws ziet. Bijvoorbeeld gister, toen zag ze voor het eerst een paard. Later ging het wel over, toen ze minder bang was. Maar als je pup al zo was bij de fokker lijkt het me niet dat het komt door nieuwe ervaringen. Wat voor fokker was het precies, waren de pups goed gesocialiseerd? En zijn ze goedgekeurd door de dierenarts?

Antwoorden (1)

Voor de zekerheid is het verstandig om een bezoekje aan de dierenarts te brengen. Het kan zijn dat hij pijn heeft. Het is onmogelijk om via deze weg erachter te komen wat er aan de hand kan zijn. Als je hondje ziek is en er wordt niets aan gedaan kan hij in een shock komen.
Voorlopig doe je er goed aan hem bij je te houden. Hij hoeft niet voortdurend op schoot, maar laat hem wel naast je bed slapen, evt. in een bench.
Probeer hem in ieder geval te laten drinken en bied hem wat eten aan.
Het is wel vreemd, als hij niets lichamelijks mankeert, dat hij zo van de kaart is.
Een goed gesocialiseerde pup zou zo niet hoeven reageren. Een gezond hondje is nieuwsgierig en ondernemend.
Bel de fokker evt. voor advies.
Veel sterkte, en laat ons ook even weten hoe het gaat.