Hoe lang moet een kanarie broeden voordat een eitje uitkomt?

Worden er vaak meerdere eitjes uitgebroed? Nu broed ze nog maar op 1 eitje.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
68.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wanneer heeft ze het eitje gelegt ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En begoel je nu, dat ze maar 1 eitje heeft, of heeft ze er meer, maar broed maar op 1 eitje ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze heeft vandaag het eitje gelegt en ze zit nu al te broeden. Daarom vroeg ik me af of er nog meerdere eitjes gelegt kunnen worden wanneer ze al het broeden is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat kan, popjes kunnen gewoon tijdens het broeden eitjes blijven leggen.
Als het eerste eitje vandaag gelegt is, dan komt overmorgen de 2de, als het goed is.
Om de dag legt ze een ei, tot max 4 stuks.
Maar het kan ook bij 1 eitje blijven, dat is per popje verschillend.
Maar als er nog eitjes volgen, dan zie je dat overmorgen.
Succes. P.s, ik heb een agaporniden kuiken nu, zo cute :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat @werk nu zegt, dat je het eitje moet wisselen voor een nepper, dat oet je nu niet meer doen, want er is al op gebroed, als het eitje dan weer afkoelt, gaat het vruchtje in het ei dood.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat weet ik, maar bedankt voor de waarschuwing.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
o.k
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
ons popje heeft 5 eitjes gelegd is dat teveel?

Het beste antwoord

Broedtijd 14 dagen.
uitvliegen 14 dagen.
aantal eitjes 4.
Als het popje pas is gaan broeden bij het laatst gelegde eitje zullen ze allemaal ongeveer tegelijk uitkomen.
Is ze meteen bij het eert gelegde eitje gaan broeden, dan komen ze ongeveer om de dag uit.

Toegevoegd na 1 minuut:
eert= eerste.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De broedtijd is 13 tot 15 dagen.

Wat betreft je tweede vraag: Als ze meerdere eitjes heeft, zal ze doorgaans ook meerdere eieren uitbroeden. Als ze maar op 1 ei zit en de rest niet, dan ben ik bang dat de rest ook niet uit gaat komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze heeft nog maar 1 eitje gelegt. Ik vroeg me af of ze het hier doorgaans bij laten of dat er meerdere eitjes gelegt gaan worden.
Uiteraard moet de vogel eerst gedekt zijn door een mannetjes kanarie, anders gaat dat eitje nooit uitkomen.
Maar dat vermoedde je vast zelf ook al.

Nog als aanvulling op de andere antwoorden:

Hou de luchtvochtigheid in de gaten.
Geef de vogel ook beschikking over badwater. Daarmee kan ze zelf ook veel doen om goede luchtvochtigheid in het nest te waarborgen.

Indien de lucht te droog is, zal het eitje ook nooit uitkomen. Hoop voor je dat er nog meer eieren gelegd worden, en dat je straks een nestje jonge vogels hebt.
Erg leuk om te zien!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het kan zijn dat ze nog meer eitjes legt en dan pas begint met broeden
er zijn ook kanariepoppen die meteen beginnen te broeden vanaf het eerste eitje maar dan komen ze ook niet op dezelfde dag uit
ik haalde altijd het echte eitje weg en legde er een kuntsei voor in de plaats totdat ze er drie of vier had en dan ruilde ik ze weer om voor de echte eitjes en als ze dan begon met broeden kwamen ze op dezelfde dag uit
en dan is er geen strijd tussen de jongste en oudste "'baby"" kanarie
de oudste kan namelijk verder omhoog omdat hij groter is en zal het meeste voer krijgen en de kleinste het minst waardoor die vaak het loodje legd
de echte eitjes die je weghaald leg je voorzichtig in een bakje met keukenpapier en je draait het eitje iedere dag om dat doet de kanarie namelijk ook tijdens het broeden
je moet ze niet in een broedkast leggen maar gewoon op kamertemperatuur bewaren totdat je ze weer terug legd

maar je moet er wel een nepeitje voor in de plaats leggen
die kun je halen bij de dierenspeciaalzaak die kosten niet zoveel
wel zorgen dat je er een stuk of 5 hebt zodat je voldoende neppers hebt om te ruilen
suc6
de broedtijd is plusminus 14 dagen nadat ze is begonnen te broeden