cane corso (cc) kruisiging old englishe buldog van bijna 1 plast, hoe kan dat?

Ik had een vraag,

Ik heb een cane corso x old englishe buldog van bijna 1, nu gaat zij 5x per dag uit en bij nood vaker aangezien ik altijd huis ben.
De eerste keer gaag zij uit tussen 7en 8 smorgens en de laaste ronde is rond half 11 savonds. Elke ronde duurt ongeveer een kwartier aangezien ze soms wat kort ademig is door de buldog in haar !
Maar sinds een week of 5 plast ze in huis ... echt hele dikke plassen , op verschillende plekken en tijde . Soms voordat we uitgaan en soms erna ! En met een beetje geluk rolt ze er ook nog in ! In ht begin werd ik kwaad nu negeer ik het maar en pak ik het op ! Ze is al wel loops geweest. .. ik weet niet wat ht kan zijn... Verder is ze lief trouw en zo grappig ! Ze heeft en bench maar ook die bevuilt ze ! Als wij weg gaan naar de winkel of wat ook moet ze daar in anders vervreet ze alles in huis ! Behalve de speelgoed van onze 2 jarige dochter ! Maar van de bank blijft niks meer over !

Wie o wie weet wat ik hier mee aan moet,
Dat ze minder gaat plassen daar zouden we al mee geholpen zijn. .. want ik blijf wassen...

Groetjes Melisaa

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het kan zijn dat ze aan het puberen is en hierdoor alles wil markeren,maar er kan ook medisch iets aan de hand zijn dus ga even met haar naar de da.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je reactie,
We zijn al bij de da geweest die zei da alles in orde was ook haar nieren ze zag er gezond uit... Misschien is ht inderdaad wel puberen ...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat wordt opnieuw zindelijk maken.
Als dit niet over gaat of erger wordt dan een gedragtherapeut erbij halen.
Ben je al met haar op cursus,gehoorzaamd ze?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik denk ook dat je haar meer beweging en uitdaging moet geven want er zit een cane corso in,die hebben veel beweging nodig ,maar vlak de energie van de bulldog ook niet uit dus ik denk dat een kwartier per keer echt te weinig is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ze luistert goed , zit wanneer het moet blijft staan wanneer het moet ... geeft poot eet maar uit 1 hand
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb er een antwoord van gemaakt meer meer optie's
jodyenboyke
9 jaar geleden
Adviseer toch naar een cursus op een goede hondenschool te gaan en begin opnieuw met zindelijkheidstraining, dus veel naar buiten, plas buiten is belonen! Buiten voldoende beweging zou je wat hersennwerk met de hond kunnen gaan doen. Zoekspelletjes met huis,tuin en keukenspullen. Tien minuten hersenwerk staat gelijk aan een flinke wandeling!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik denk ook dat deze hond geen cursus heeft gehad,vooral met deze combinatie van rassen is dit hard nodig.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee ze geeft indd geen curses gehad maar dat is ook echt niet nodig ! Ze luistert perfect ! Kan haar sturen met mijn ogen ! Blijft wanneer het moet, blaft niet springt niet tegen mensen op ! En dat ze af en toe eens iets kapot maakt, ach het is een pup ! Dat komt wel ,,, ik straf haar nooit voor het plassen in huis .... haar energie kan ze goed kwijt omdat wij aan een soort van bosrand wonen alleen voor ons, dus wij zijn altijd buiten en zij dus ook!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ik heb niet zon slim verhaaal als de rest maar wil wel even vertellen dat ik dezelfde hond heb en ze plast vrij weinig maar ik had ook een amerikaanse buldog die slijm lekte uit zn penis toen hebben we hem laten castreren en dat helpte

Antwoorden (4)

Medisch is uitgesloten aan je reactie te lezen dus komen we op een gedragspunt.

Het kan aan het puberen liggen dat zij overal plast,maar 5 x of vaker een kwartier is echt te weinig voor z'n hond,je kunt beter minimaal 1 x per dag een fikse wandeling maken van zo'n 1 1/2 uur en hierbij nog eens 3 x een half tot soms een uur.
Het is een jonge hond die veel beweging nodig heeft,er zit ook nog eens een cane corso in die van nature een veedrijver is,maar vlak de bulldog niet uit want die barsten ook van de energie.

Zit je op cursus,in hoeverre gehoorzaamd zij?

Zorg er in ieder geval voor dat zij meer beweging en uitdaging krijgt door haar lekker te laten rennen,dit kan ook naast de fiets als je dit langzaam opbouwt.

Toegevoegd na 1 minuut:
En daarbij haar opnieuw zindelijk maken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
jodyenboyke
9 jaar geleden
+ maar van fietsen krijgen ze juist meer conditie....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank je.
Ja dat is zo,maar de hond heeft deze beweging hard nodig,je moet een hond geven waar hij/zij behoefte aan heeft en ik denk dat deze hond vol zit met energie die zij niet kwijt kan.
Geef je dit je hond dan zal hij/zij binnen ook rustiger en makkelijker te hanteren zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Onze hond iz makkelijk en rustig ! Ik maak geen lange wandelingen , maar wij wonen aan een soort van park alleen van ons, ze is altijd buiten als wij ook buiten zijn , ze kan haar eneregie wel kwijt ,
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als ik zo je reactie's lees dan is het niet vreemd dat je hond zich zo gedraagt,zij komt overduidelijk uit een verwaarloost nest waarin geen aandacht is geweest voor socialisatie. Je hebt hier echt heel veel geduld bij nodig om je hond weer een hond te laten worden zoals normaal is. Ik zou toch ook eens naar een andere da gaan wat betreft het benauwdheidsprobleem.
En eventueel een gedragstherapeut erbij halen als je er in je eentje niet uit komt.
Een hond die al loops is geweest is door de pubertijd heen. Dat kan het dus niet zijn.

Een volwassen hond bevuilt zijn eigen territorium niet en een bench is zeker haar eigen terrein, dus hier zit ook iets fout.

Een hond onder de twee jaar wil nog wel eens uit speelsheid en een teveel aan energie de boel kapot maken, maar dat heeft niets met plassen te maken.

Ik denk eerder dat het een gedragsprobleem is, als de dierenarts tenminste een goed lichamelijk onderzoek heeft uitgevoerd.

Het lijkt me in dit geval het allerbeste om een GOEDE hondentherapeut op te zoeken. Adressen zijn verkrijgbaar bij je dierenarts. Zorg er wel voor dat de therapeute gecertificeerd is, want er wordt erg veel gerommeld. De therapeute kan dan bij je thuis zien waar het aan schort, het uitlaatritme, het tekort aan uitdaging, verveling, te weinig beweging enzovoort. Dat kost je rond de 95 euro, maar er is begeleiding en nazorg.
Mogelijk is dan het probleem opgelost of kan je aan een oplossing gaan werken, want hier valt niet mee te leven en dat hoeft dus ook niet.
Ivana
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als wij lange wandelingen met haar maken trekt ze de dag daarna met haar poot , en onder het wandelen heeft ze het dan benauwd ! Verder zijn we veel buiten met haar dus ze kan wel gek doen m ze luistert super kan haar sturen met men ogen ! Toen wij haar hebben gekocht hebben wij haar min of meer gered ! Het was zo zielig , de 9 pups zaten in een werp bak die achterste voren was gezet zodat de pups er niet uit konden en dus hun behoeften in de bak deden ! Echt ontzettend zielig !
Ik wou eerst geen pup mee nemen ! Maar Nola (hond) reageerde zo blij en lief op onze dochter dat we der mee genomen hebben ! Toen we thuis waren had ze natuurlijk even nodig om bij te komen ! We mochten haar direct mee nemen ze was pas 7 weken oud ! Na 3 dagen was ze eindelijk niet meer bang en kwam ze gezellig bij ons , de eerste paar maanden (3) dachten wij dat dat heel normaal was dat Nola haar bench vervuilde , na het slapen, spelen eten gingen we met haar uit, ook s nachts als ze wakker werd ! Maar ze bleef haar hok vervuilen! Inmiddels is ze bijna 1 ze heeft nog wel wat entoushiasme plasjes maar daar kan ik wel mee leven , maar dat ze haar hok bevuilt en 3 tot 4 per week ook in huis plast vind ik wat minder ! Vooral ook voor haar zelf dat ze haar hok bevuilt ! Ik denk dat ze Door haar puppy tijd een trauma heeft opgelopen kan Dat!?
Ivana
9 jaar geleden
Dit is heel belangrijke informatie. Als ze is geboren in omstandigheden die niet wenselijk zijn, houdt een hond daar lang, soms levenslang trauma's en verkeerde gewoonten aan over.
De moederhond zou in de eerste weken het nest hebben schoongehouden en de fokker had haar daarbij moeten helpen door nieuw nestmateriaal/kranten in het nest te leggen. Als de hondjes in hun eigen vuil gelegen hebben komt het vaak voor dat ze later hun bench gewoon bevuilen en hun eigen territorium niet van nature schoon houden.
Een hondje meenemen omdat je denkt het daarmee te redden, heeft meerdere nadelen. Ten eerst stel je de fokker in staat om nogmaals in de fout te gaan (kan ze niets schelen, als het maar geld opbrengt) en ten tweede loop je zelf tijdens de opvoeding tegen meerdere problemen aan die zeer veel geduld vereisen om ze op te lossen. Ten derde is de kans groot dat door een gebrek aan socialisatie in de jeugd (eerste 7 weken) je altijd met een rest blijft zitten dat nooit meer in te halen valt.
Dat je haar met 7 weken mocht meenemen is normaal. Eigenlijk is de juiste dag voor scheiding 7 weken en 3 dagen. Zie boek Eberhard Tumler. Een hond moet je serieus nemen). Dus dat is op zich het probleem niet, wel de lichamelijke en sociale verwaarlozing. Er zit niets anders op dan met veel geduld en liefde de hele zindelijkheidstraining opnieuw te starten. Het is een voordeel dat ze gehoorzaam is, want dat betekent dat ze zich op jullie richt en gevoelig is voor een kleine beloning. Je kunt dus haar aandacht vasthouden. Volkomen onbelangrijk is op dit moment dat je haar trucjes leert. Maak het spel dat met haar gespeeld wordt ook niet te wild, ga terug naar een pup-niveau. En als het echt allemaal niet vooruitgaat, toch maar die goede therapeute erbij halen.
Dat is een lastig probleem.
Wanneer er echt niets medisch aan de hand is, is het een gedragsprobleem gelinkt aan onzindelijkheid. Laat voor de zekerheid de urine onderzoeken. Wanneer er geen blaasontsteking is kunnen er soms afwijkende waarden gevonden worden die door verkeerd voer veroorzaakt kunnen zijn. Probeer i.o. met de dierenarts een ander soort voeding. Droog voer (brokken) wil er nog al eens de oorzaak van zijn dat een hond veel gaat drinken en daardoor vaker gaat plassen. Bij nat voer wordt in ieder geval minder gedronken en dat kan zindelijkheidstraining helpen slagen.
Het wil niet zeggen dat een teefje met 1 loopsheid al puber-af is. Voor de meeste rassen geldt dat de hond lichamelijk en mentaal pas volwassen is op 4 jarige leeftijd.
Het is jammer dat de hond niet langer kan lopen door benauwdheid. Wanneer een hond lichamelijk zijn energie nl. niet goed kwijt kan leert hij nieuwe dingen minder makkelijk. Mentaal kun je haar entertainen door haar kunstjes te leren en voerpuzzels aan te bieden.
Waarschijnlijk heeft je hond het alleen blijven van begin af aan niet goed aangeleerd. Je zult een methode moeten vinden die werkt. Wanneer de hond nerveus wordt (en dit linkt aan het alleen zijn) werkt dit blijkbaar op haar blaas. Paniekerige honden kunnen zich, wanneer ze moeten vluchten, ontlasten. Het doel daarvan is, dat ze dan harder kunnen rennen voor gevaar doordat ze minder hoeven mee te slepen a.h.w. Maar er zijn ook honden die hun nervositeit botvieren op de inrichting door te slopen of door onophoudelijk te blaffen of te janken.
Het heeft geen zin om de hond te straffen voor het onzindelijk zijn of door haar de kapot gemaakte items onder de neus te duwen. Een hond heeft een kort geheugen en begrijpt niets van de reprimandes als je thuis komt. Ze is het vergeten zodra je binnen komt. Straf zal averechts werken en het probleem verergeren.
Probeer je hond eens te filmen wanneer je er niet bent. Dat verschaft vaak veel info voor een evt. gedragstherapie. Google eens wat op you tube en verzamel zo veel mogelijk kennis. Zoek een goede hondenschool met een gedragstherapeut die lid is van bijv. Kynotrain. De meeste honden leren het op den duur wel, maar hoe ouder ze wordt hoe moeilijker en langduriger het proces.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb ook wat reactie mee gelezen bij andere antwoorden. Ik las dat er medische niks mis is en je moeilijk vanwege ademhalingsproblemen een lange wandeling kan maken.

Hond heeft uitdaging nodig, dit kun je fysiek geven zoals door een wandeling, fietsen rennen enzovoorts. Nu is dit blijkbaar niet haalbaar voor jullie hond. Hebben jullie al eens aan hersenwerk voor je hond gedacht? Je stimuleert hier mee het zelf denken en je hond raakt hierdoor voldaan. Hij word dan niet fysiek uit gedaagd, maar mentaal!! Als je bijvoorbeeld van huis gaat geef je hond dan een gevulde kong (een rubberspeelgoedje waar een gat in zit, deze kun je vullen met allerlei lekkere dingen) of een voerbal. Hierdoor zal de hond meer bezig zijn met deze activiteit en zijn frustratie/verveling niet afreageren op je meubels.

Het plassen in huis is ook een vervelend probleem. Nu is mijn vraag eigenlijk hoe heb je haar getraind voor zindelijkheid. Kreeg ze als pup op haar kop als ze een ongelukje in huis had gedaan? Deze vraag komt in mij op omdat je hier boven schrijft "in het begin werd ik kwaad". Als een pup een ongelukje doet en de eigenaar word boos, kan het zijn dat de hond leert dat het plassen in de omgeving van de baas niet veilig is om te plassen. Met gevolg dat de hond niet meer (aan de lijn) het buiten doet en het stiekem gaat doen. Dus bijvoorbeeld in een hoekje van de kamer.

Ik weet niet over er voor aankondigingen zijn, voor ze wil gaan plassen. Anders kun je de hond gelijk mee naar buiten nemen en de hond daar de hemel in prijzen als ze het buiten doet.

Voor de rest is het moeilijk om je via deze weg verder te helpen. Ik zou je willen adviseren een goede trainer of gedragstherapeut te raadplegen. We zo fijn als dit probleem word opgelost.

Ik wens je veel succes