Kan iemand mij vertellen wat dit voor wond is bij mijn kater?

Want ik dacht dat een kater maar 2 gaatjes had bij z'n achterste..
Dit lijken er 3.. De middelste lijkt er wat bloed uit te komen?
Hij doet ook wat lusteloos aan.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (3)

Het is niet heel duidelijk, maar een en ander lijkt wat opgezwollen?
Het zou goed een abces kunnen zijn: het kan zijn dat je kater na een confrontatie met een andere kat het hazenpad heeft gekozen, en nog even een nagel in z'n gatje heeft gekregen.
Dat kan zeer pijnlijk zijn, en ook gepaard gaan met koorts: vanwege de koorts is je kat lusteloos.
Ga met het beestje naar de dierenarts, dit is niet iets om je kat mee door te laten lopen: dat kan zelfs gevaarlijk zijn mocht de infectie in de bloedbaantterecht komen.
Verder zou ik met de dierenarts overleggen of een aidstest zinvol is in jouw situatie.
Rieneke1
9 jaar geleden
ik zal als ik jou was naar de dierenarts gaan, met name omdat de kat wat lusteloos is. het kan een ontstoken anaalkliertje zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het lijkt een fisteltje te zijn. Dit kan een overblijfsel zijn van een abces. De kat kan hier last van hebben als hij ontstoken raakt. Als hij lusteloos is dan maar beter naar de dierenarts gaan. De enige manier om een fistel weg te halen is middels een operatie.