Hoe erg is melk voor mijn kittens?

Ik was net aan het afwassen en helemaal vergeten had ik nog een glas melk op de bank staan... toen ik naar de bank liep lag deze om xD en zaten meneer Mickey en Puma heerlijk te likken aan de melk, heb ze direct er bij weg gehaald en de plek schoongemaakt.. maar, ik weet niet hoeveel melk ze gehad hebben.. het was volle melk. Hoe erg is dit, ik lees allemaal nare verhalen op internet dat er zelfs katten aan dood gaan.

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Welnee, daar gaan je katjes niet dood aan.
Naarmate ze opgroeien ontwikkelen veel (maar niet alle) katten een lactose-intolerantie, waardoor ze diarree kunnen krijgen van koemelk.

Als je ze eens wil verwennen, geef dan kattenmelk of koffiemelk aangelengd met water.
Niet te vaak en te veel, want het zijn wel dikmakers.
Rieneke1
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ooh gelukkig, maakte me zo zorgen.. pfff,, Dus, wel diarree, ook vervelend natuurlijk maar valt dan nog mee, wilde vandaag de korrels verversen.. maar wacht daar nog maar even een dagje mee... xD Bedankt!!!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Diarree kan, hoeft niet. Een kat van mij heeft wel eens kans gezien om een half glas melk naar binnen te lebberen. Meneer had nadien nergens last van.
Rieneke1
9 jaar geleden
Precies, lees mijn antwoord maar goed: ze kunnen diarree krijgen, maar dat hoeft zeker niet.
Geen zorgen hoor!
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Mijn poes vind melk heerlijk, vooral die koffieroom. Daar steelt ze de lege cupjes van uit de prullebak. Ze heeft nog nooit diarree gehad. Af en toe geef ik haar wel eens een beetje melk of mag ze een toetjesbakje uitlikken. (Uiteraard niet als er chocolade in heeft gezeten)
Rieneke1
9 jaar geleden
Koffiemelk of koffieroom is idd geen probleem, ik gebruik vaak koffiemelk om mijn katten meds toe te dienen.
Is alleen wel een dikmaker.
Yoghurt is ook prima.
En niet alle katten ontwikkelen een voedselintolerantie voor melk (suiker), maar wel veel.

Andere antwoorden (1)

Hangt ervan af hoe oud ze zijn... Wij geven onze katten altijd al volle melk en ze zijn allemaal gezond en sterk! Bij alle katten deden we dit, ze zijn allemaal oftewel aangereden of gestorven door ouderdom, dus melk is niet "dodelijk" voor hun...
MAAR: Doe dit op eigen risico, ik wil niet de fout krijgen als er iets gebeurd.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ze zijn 6,5 maand oud ongeveer..