waarom plassen mijn ratten uit de kooi?

Dit is mijn 2 keer dat ik ratjes neem maar deze keer wou ik misschien 3 raten en dan moet ik een grotere kooi hebben. Met mijn vorige raten had ik een open kooi maar ze gingen tegen de muur plassen. Hoe kan ik dit probleem op lossen met mn nieuwe ratjes?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K
Ritsuka
9 jaar geleden
Had je mannetjes of vrouwtjes? Heb je een foto van de oude kooi?
Wat had je allemaal in de kooi zitten? Bodembedekking, toilet, hangmatjes, speeltjes?
Ritsuka
9 jaar geleden
Is niet te zeggen dat je nieuwe ratjes dit gaan doen, die van mij doen dat niet. Maar meer info over de situatie waar je ratjes inzaten is wel handig.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Eigen ervaring: mannetjes MUIZEN willen nog wel eens met hun kontje omhoog gaan en dan naar achteren richten, zodat de straal urine buiten de kooi terecht komt. Ik weet niet of dit ook met ratten zo is, maar het zou best wel eens kunnen. Ik had dit opgelost door een stuk karton aan de binnenkant van de tralies te klemmen en dat elke dag te vernieuwen. Als ze voldoende leef en ren ruimte hebben met genoeg afleiding, knaagspullen en lekker eten hebben, dan blijven ze van het karton af. De kooi moet zeker niet klein zijn, want ratten houden van ruimte om lekker te kunnen ravotten en rennen, klimmen en klauteren. Voor mijn muisjes had ik als klimmateriaal boomstammetjes neergezet en ook wc rolletjes achter elkaar bevestigd om een tunneltje van te maken. Mijn Gerbils (woestijnratten) vonden dit ook leuk speelgoed.
Ritsuka
9 jaar geleden
ik zou je graag willen adviseren, maar zou je dan mijn gestelde vragen kunnen beantwoorden? Meer info is wel handig
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik had een kooi rond 60l 40b ongeveer heb de kooi wegegooit met 3 verdiepingen om hoog met genoeg speeltjes enzovoort. Ik had samen geperst zagsel/ houd als bodem bedekking.ik had 2 vrouwen ratjes
Ritsuka
9 jaar geleden
Geen zaagsel als bodembedekker, dat is te stoffig, daar krijgen ze longproblemen van.
Ritsuka
9 jaar geleden
En haalde je je ratten er elke dag uit om mee te spelen en aandacht te geven?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De bodem bedekking was geperst, was geen los liggend zaagsel meestal 2 keer per dag, ik dink dat ik gwn moet kijken hoe het gaan met nm nieuwe ratjes

Antwoorden (1)

Zet gewoon een plexieglas plaatje verticaal geklemd tussen de bak en de tralies van de kooi in. Het loopt er dan wel langs en je zult het dagelijks even moeten schoonmaken.
Het zou kunnen dat je ratjes de kooi toch nog te klein vinden: ze willen duidelijk hun nest niet bevuilen.