Waarom miauwt mijn kat in de tuin?

Als mijn kat in de tuin is miauwt hij soms uit het niks, ik ben nieuwschierig waarom.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
6.2K

Antwoorden (2)

Katten miauwen om heel veel redenen.
- Wilt naar binnen
- Wilt naar buiten
- "Roept" naar soortgenoten
- Jagen lukt niet (onze kat is een huiskat die jaagt op vliegen maar begint te miauwen als ze er niet bij kan)
- Wilt gewoon algemeen aandacht.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, echte kattenkenners kunnen miauwen van katten een beetje onderscheiden wat de katten willen zeggen. Misschien kun je door sommige tonen horen wat die kat in de tuin wil zeggen. Lees hier meer (als je daar geïnteresserd bent) over: http://www.petsplace.nl/advies/a/miauwen
Daarvoor moet je meer informatie kunnen geven. En moet je jezelf een aantal vragen stellen:
-Wat is er voor het miauwen gebeurd?
-Wat gebeurd er normaliter na het miauwen (en dat kunnen verschillende dingen zijn)?
-Wat is de lichaamstaal van de kat?
-En: welke miauwgeluiden brengt je kat voort in de verschillenden situaties?
Kortom: je moet je kat erg goed kennen om hier een zinnig antwoord op te kunnen geven.
Er zijn nog een aantal zaken die je niet kunt filmen/fotograferen: een kat ruikt, ziet, voelt en interpreteert de wereld om hem heen op een andere manier dan wij.
Dus het is mogelijke dat je de werkelijke redenen nooit helemaal zult achterhalen.