Konijn plast niet meer in hok maar wel in ren. Wat nu?

Sinds twee maanden heb ik een teddy dwerg konijn. Naast de binnenkooi die ik natuurlijk voor haar heb, heb ik ook een konijnenren voor haar gekocht waar ik haar dagelijks een paar uur in zet. Sinds kort plast mijn konijn niet meer in haar hok en alleen in de ren en houd ze het dus de hele dag op. Als ze in haar kooi zit begint ze ook echt te zeuren en vervelend te doen omdat ze dus waarschijnlijk moet plassen. Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn konijn ook weer in haar kooi gaat plassen? Is misschien een konijnentoilet een idee?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

Konijnen zijn in de natuur zindelijk en zij kiezen meestal één vaste plek om mee te plassen, soms meerdere vaste plekken. Als je graag een konijnentoilet wil gebruiken, plaats een bakje in de hoek van de kooi. Je kunt een mestdoosje gebruiken als een konijnentoilet. Vergeet niet om de konijnentoilet elke dag te verschonen om je konijn mee te stimuleren.

Lees de bron meer daarover.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
nounka
9 jaar geleden
Een kattebak zonder deksel op is ook al heel goed.