in welke volgorde moet je (pony) borstels gebruiken?

ik weet niet in welke volgorde ik de borstels moet gebruiken.
ik hoop dat jij dat wel weet.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (2)

De goede volgorde is:
(Roskam), Harde borstel, Zachte borstel, Zo’n super zachte glansborstel
Ogen schoon maken met baby doekje
Hoevenkrabber
Hoevenvet

Toegevoegd na 5 minuten:
Als de pony een deken om heeft gehad (en dus niet zo vies zal zijn) alleen een harde borstel er overheen en soms een zachte er achteraan.

als er geen deken op geweest is dan:
rosborstel, waterborstel (zo'n plastic met al die kleine puntjes) dan de harde en dan de zachte borstel.

manen en staart altijd met de manenborstel en de hoefjes met de hoevenkrabber
Het hoofdje met de zachte borstel als het nodig is
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vond nog deze handige website met zinvolle adviezen
http://voorkomblessures.veiligheid.nl/paardrijden/poetsen-en-hoeven-uitkrabben
@71169 is altijd zinvol om verzorging van een paard/pony eerst te leren van een ervaren ruiter. De manier van borstelen is zelfs belangrijker dan de volgorde.
jodyenboyke
9 jaar geleden
+
Idd zoals hier al is vermeld roskam harde borstel zachte borstel
Let wel op dat als je pony buitenstaat dat je beter geen roskam kan gebruiken want dan haal je het vet uit z'n vacht en kan die zichzelf minder makkelijk warm houden en kan die ziek worden