Hoe komt het dat het konijntje al heel snel dood is?

Bij mij 12 jaar geleden, bij m'n nichtje nu; hoe komt het dat de konijntjes na 2weken al doodzijn? Genoeg eten en water, veel liefde. Buiten in een tuinhuisje in een groot hok etc.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.5K

Het beste antwoord

een konijntje is blijkbaar zeer gevoelig voor stress .mijn konijntje ging naar de kinderboerderij,voor een heerlijk aankomend leven tussen andere konijntjes.
hij raakte in de stress en was de volgende dag dood.
vreselijk was dat dan denk je dat je het goed doet.
daar hoorde ik dat een konijntje heel gauw stresvol is
Kan dus de oorzaak zijn ook denk ik bij jonge konijntjes .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De enige reden kan zijn, dat je konijntje al ziek was toen je hem kocht of kreeg!
Je moet de volgende keer zorgen dat je zeker weet dat hij inentingen heeft gehad en gezond is als je een konijntje koopt!

Hieronder een site met heel veel tips om een konijn goed te verzorgen!

http://www.bunnybunch.nl/konijnen/verzorging-van-een-konijn.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Konijntje misschien gekocht bij een dierenwinkel, of andere broodfokker? Daar staat vaak het 'produceren' van zoveel mogelijk handelswaar op de eerste plaats, het drukken van de kosten op de tweede plaats, en het welzijn van de dieren helemaal achteraan.

Als de moeder veel te jong wordt ingezet om mee te fokken en constant tot het punt van totale uitputting zwanger worden gehouden, krijgt ze steeds zwakkere jongen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Temperatuurverschillen? Van buiten naar binnen en of andersom. Eigenlijk moet de overgang geleidelijk gaan, dus als ze in de dierenwinkel, lekker warm binnen hebben gezeten dan moeten ze niet gelijk buiten gezet worden (althans dat is mijn ervaring)