Een Gyppy is levendbarend. Je kunt, met engelen geduld en lang turen, zien hoe een vrouwtje haar jongen baard. Heel kleine exemplaren zijn hooguit 2 milimeter lang. Ze kunnen van een paar tot tientallen jongen krijgen.
Grotere vrouwtjes krijgen ook grotere jongen.
Een vrouwtje heeft altijd een iets breder buikje dan een mannetje.
Dit vrouwtje is niet helemaal dik genoeg, dacht ik. Ze kan al jongen gekregen hebben, maar ook nog niet volledig drachtig zijn.
De jongen worden ook wel geconsumeerd. Zorg dus voor veel planten met veel vertakkingen en bladeren, lavastenen e.d. waar de hele kleine jonge guppy's zich kunnen verstoppen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee! Want vissen leggen eieren!

Toegevoegd na 49 seconden:
Maar het kan wel want de eieren worden in de buik gemaakt!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
-
Guppies niet, die baren levend.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je maakt het er niet beter op...
Z512099
9 jaar geleden
In feite zijn guppy's eierlevendbarend...
De jongen ontwikkelen zich in eitjes in de moeder. Na 4 weken bevalt het wijfje. Op het moment dat de eieren in het water komen, breken ze open, zodat het lijkt of Guppy’s levendbarend zijn.
Geen - van mij vanwege de toevoeging.
Conclusie : guppy's zijn niet levendbarend.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Guppen worden toch levendbarende tandkarpertjes genoemd? Het klopt dat ze eerst in eitjes zitten, maar dat zijn ze niet meer als ze gebaard worden. Dus van mij ook een -
Z512099
9 jaar geleden
Bij guppies kun je niet echt van "levendbarend" spreken, want de jongen komen vaak pas uit het ei als ze het water raken. Levendbarende tandkarpers zijn dus eigenlijk eierlevendbarend.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb in het verleden vaak een gup zien bevallen,maar daar komen toch echt gelijk kleine visjes uit en geen eitjes.
Wel zou het kunnen dat ze nog in het eitje zitten ,maar zodra het geboren wordt er gelijk een klein visje te zien is.
Z512099
9 jaar geleden
Als je héél goed kijkt, dan zie je het visje uit het ei komen bij aanraking van het water... Bron:
http://www.visaquarium.nl/a/Guppies-zijn-levendbarenden
Ze ziet er redelijk dik uit dus de kans is groot dat ze binnenkort kuit gaat schieten. Maar het is lastig uit te maken vanaf 1 foto
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee,

Althans ik denk van niet aangezien er geen zwarte vlek aanwezig is. Maar sowieso is het moeilijk te zien.

En het maakt eigenlijk niet uit. Als ze zwanger is zal je het wel zien wanneer ze bevalt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bij vissen is dat zeer moeilijk te zien. als je een verandering ziet, dan tevoren, dan is de kans heel groot.