kan je een hond van 4 jaar trucjes leren ?

Ik heb een hondje van vier jaar . Hij is nooit op puppy training of anderen training gweest . Kan ik hem " zelf " trucjes leren zoals lig zit en als je een stok of bal gooit hijapoteert?

Toegevoegd na 1 minuut:
Trouwens het is een kruising tussen een chitzu ( weet niet hoe je het schrijft ) en een Maltezer

Toegevoegd na 2 minuten:
Trouwens het is een kruising tussen een chitzu ( weet niet hoe je het schrijft ) en een Maltezer

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Srry dat het dubbel is ging fout
Ritsuka
9 jaar geleden
Waarom zou je dat niet kunnen leren dan?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Weet ik niet ritsuka mijn vraag was eigenlijk "hoe" maar ook of het kon ja
Ritsuka
9 jaar geleden
Een hond kan op elke leeftijd iets nieuws leren: http://www.youtube.com/watch?v=IAv7czgIl0Q
Ritsuka
9 jaar geleden
En hoe je iets leert?veel oefenen en veel geduld
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dankje !!!!
jodyenboyke
9 jaar geleden
Uiteraard kan je dat nog leren, het kost je wel heel veel geduld en beloninkjes, lig en zit moet niet al te moeilijk zijn, apporteren is iets moeilijker en kleine hondjes zijn er meestal niet enthousiast voor te maken. Echte kunstjes leren is ook erg leuk, er zijn zelfs fbgroepen voor. (tricks for dogs enz.)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dankje. Inderdaad zit doet hij af en toe al maar als ik bijvoorbeeld zijn touw gooi om te aporteren pakt hij hem wel maar dan rent hij ermee onderde bank
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Apporteren leer je pas als je hond komt op het hier commando.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Alle honden van elke leeftijd kan je wat leren. Maar je zal de commando's vaak moeten herhalen. En met het touw onder de bank gaan kan je ook heel vlug leren dat hij het brengt. Neem iets in de hand wat hij lekker vind. Gooi het touw weg en roep apport en laat hem meteen een dichte hand zien in de lucht. Zo gauw je de aandacht hebt en hij komt geef je hem wat lekkers. Maar wel met het touw. Het kan zijn dat hij het touw laat vallen als hij ziet dat je wat lekkers in de hand hebt....dan niets geven en het touw weer opnieuw weg gooien. Als je dit een paar keer doet valt het kwartje wel.Je kan het ook buiten oefenen dan kan hij niet onder de bank!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
je zegt bijvoorbeeld "lig" en dan de eerste keren beetje helpen en als hij/zij het dan doet belonen met iets dat ze heel lekker vind

Het beste antwoord

Natuurlijk! Een Shi Tzu en een Maltezer zijn intelligent genoeg om het e.e.a. te leren.
Misschien zou je het niet zeggen, maar deze gezelschapsrassen zijn erg slim en willen graag werken voor hun eigenaar. Bovendien doe je elke hond tekort door alleen maar te wandelen en te aaien. Honden vinden het geweldig om mentaal bezig gehouden te worden.
Je kunt gewoon beginnen volgens een puppytraining methode. Daar zitten tussenstappen in waarmee je een, al volwassen hond, ook prima van alles kunt bijbrengen.
Het is ook helemaal niet vreemd wanneer je met je hond naar een hondenschool zou gaan. Niet iedereen heeft immers de kans om te beginnen met een jonge(re) hond.
Je oogst des te meer bewondering wanneer het je lukt om de hond de gevraagde basis bevelen aan te leren. Bovendien krijg je genoeg te zien om inspiratie bij op te doen en je kunt de trainer om raadt vragen als het niet lukt.
Kies wel een hondenschool waar de groepen niet te groot zijn. Een maximum van 10 deelnemers per cursus is meer dan genoeg. En: liefst een die traint d.m.v. belonen. Zowel een Shi Tzu en de Maltezer zijn rassen die niet van een harde hand houden. Ze zijn slim genoeg en erg leergierig.
Als je een hondenschool niet ziet zitten kun je eens kijken of er ook workshops in de buurt worden gegeven. Je moet er dan wel rekening mee houden dat de hond al een bepaalde basis moet kennen. Vaak wordt er verlangt dat je hond al aan de lijn en los kan volgen, kan zitten en liggen op commando, en vaak is het handig als je hond ook een paar minuutjes de "af en blijf" beheerst.
Vraag eens in je omgeving aan andere hondenbezitters hoe zij aan hun kennis en training zijn gekomen. Er zijn vast hondenmensen te vinden die je willen vertellen hoe je zoiets aan kunt pakken.
Het beste resultaat kun je behalen met belonen brokjes of kleine snoepjes. Zodra hij iets goed heeft gedaan geef je hem iets lekkers.
Clicker training is erg populair en kent goede resultaten.
Voor bijvoorbeeld "doggydance" wordt clicker training gebruikt, soms i.c.m. "targettraining".
Op You Tube zijn filmpjes genoeg te vinden hoe je je hond een trucje leert. Begin bij iets wat hij al kan en probeer dat uit te bouwen.
Veel succes!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

ja. een hond kan op elke leeftijd leren. alleen hoe ouder, hoe langer het duurt. een hondje van 5 maanden leert sneller dan jou hond van 4. het zal je geduld moeten kosten en duidelijk zijn. dan komt het wel goed