Wat moet ik doen met mijn zieke dumborat?

Ik heb een dumboratje van 2 jaar oud, en heeft sinds een paar weken last van een verdikking tussen de voorpoot en de achterpoot, was dus waarschijnlijk een zogenaamde ''mamatumor'' zou kunnen zijn. Maar ik zit dus met een soort probleem; ze is niet lusteloos en kan ook verder prima uit de voeten. Ze is wel wat rustiger, maar dat komt waarschijnlijk ook door haar leeftijd, ze is tenslotte al bejaard (voor een rat dan) en ze was op een leeftijd van anderhalf al niet hyperactief meer. Maar,, het lijkt erop dat ze niet pijn lijdt, en ze is nog samen met mijn andere ratje. Ik zit dus in een tweestrijd.. Iedereen raadt altijd aan om dan gelijk naar de dierenarts te gaan, maar als het verder goed gaat, hoeft dat toch niet ?? Geef aub wat advies, zou ik erg op prijs stellen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ritsuka
9 jaar geleden
Bij ratjes is het lastig te zien of ze echt pijn hebben, jij kent haar het beste.
2 jaar is natuurlijk wel oud, je zou altijd kunnen informeren bij de dierenarts
Z512099
9 jaar geleden
Als ze duidelijk geen pijn voelt (je zegt wel dat ze "last" heeft), kan je het nog even aanzien en haar goed observeren, maar in jouw plaats zou ik morgen reeds telefonisch doktersadvies vragen, het kost je niets en je bent dan misschien geruster.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Okee bedankt Ritsuka en Z512099 !!

Antwoorden (1)

Ik zou voor de zekerheid even de dierenarts bellen, en dit verhaal even uitleggen aan de dierenarts. Het kan namelijk zo zijn dat hij wel pijn heeft, maar dit niet aangeeft (wat sommige katten ook doen)