Mijn kat doet raar na het spelen met een wesp, geen steek, wat is er aan de hand?

Mijn kat heeft net per ongeluk met een wesp gespeeld. Nadat ik de wesp heb weggejaagd, doet ze heel vreemd. Ze likt zichzelf heel obsessief, loopt raar en is bang voor alles. Ze is alleen niet gestoken, want er zijn geen zwellingen. Wat kan er zijn?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Ik denk dat je poes wel is gestoken. Mijn poes is ook een keer gestoken en ik zag ook niets. Toen deed ze ook raar. Angstig en gek lopen. Bij nader onderzoek bleek ze gestoken in haal zoolkussentje van haar voorpootje, de kont van de wesp met angel en al hing er nog in. Zij had ook geen zwelling. We hebben het wondje uitgezogen en haar goed in de gaten gehouden dat ze niet weg zou vallen of iets. Na een paar uur was ze weer gewoon zichzelf...en nu gaat ze weer achter wespen aan. Ze heeft verder geen raar gedrag vertoont. (Met raar gedrag bedoel ik gedrag dat aantoont dat ze ziek is)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Die is wel gestoken ! Goed onderzoeken van bek tot onderkant pootjes dus op de kussentjes voorzichtig drukken angel verwijderen en deppen met water en azijn .
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bij een bij blijft de angel vast zitten maar bij een wesp niet!

Antwoorden (2)

Ze is misschien toch gestoken. Wespen hebben een gladde angel en kunnen vaker steken. De steek viel misschien wel mee, maar het begint nu toch een beetje zeer te doen.

Hou haar maar even goed in de gaten(en houd haar even binnen), maar het zal wel loslopen. Je kan nog hopen dat ze er van geleerd heeft, maar helaas is dit zelden het geval. Misschien kun je haar even afleiden met wat lekkers of een beetje aandacht.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoe weet je zeker dat er niet gestoken is? Een wesp kan heel snel steken en weer wegvliegen, en doet dat juist met name als ze zich bedreigd voelt.
Ik zou de aanname dat er niet gestoken is loslaten, en aannemen dat niet elke steek tot een bult leidt die jij ook kunt vinden.
Dan ligt het gedrag van de poes ineens veel meer voor de hand, en is je vraag beantwoord.