mijn konijn heeft gister 3 aarbeien gegeten en is nu erg rustig is dit erg?

Ik las net op internet dat je het moet opbouwen. Hij heeft al twee keer eerder 1 aardbei gehad maar ik wist niet dat je het moest opbouwen. Nu is hij erg rustig en zit maar in het hoekje van zijn kooi of in het hoekje van de bank als hij bij mij op de bank mag zitten. Hij maakt wel zachte tanden knars geluidjes wat betekend dat hij zich op zijn gemak voelt. Hij had op de bank ook een keutel die wat aan de zachte kant was. Het was geen diarree of zo maar het was niet de structuur die een keutel hoort te hebben. Zal ik vandaag naar de dierenarts gaan of kan ik het beter nog even aankijken?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1K

Antwoorden (2)

Als je het idee hebt dat de ontlasting na de aardbeien zachter is dan normaal, dan geef je je konijn toch gewoon niet weer aardbeien?

Ik zou me nu niet teveel zorgen maken. Dierenarts lijkt me overbodig. Als ie de aardbei niet zo goed kon verdragen, kan je die toch niet meer uit zijn systeem halen. Daar verandert de dierenarts niks aan.

Als ie gewoon eet en drinkt is er weinig aan de hand.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee de rest van de week geen fruit meer voor hem. even zijn buikje laten rusten van alle suikers.
bedankt voor je antwoord
Over het algemeen is het zo dat een dier tegen alle natuurlijke (niet bewerkte) producten kan. Hij kan buikpijn krijgen of er een beetje ziek van worden maar dit is de natuurlijke reactie van een dier, dan weet hij of het goed of slecht is voor hem. Wilde konijnen kunnen ook aardbeien eten die ze tegen komen.