Hoe eigen kat weghouden van eigen voliere in tuin?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
4.8K
jc54
9 jaar geleden
De kat binnen houden. Waarom een kat als je vogeltjes houdt??????
Rieneke1
9 jaar geleden
Wat jc54 zegt.
Een kat is een roofdier: het zit in z'n aard muisjes, vogeltjes en andere dieren te vangen.
Dat leer je natuurlijk nooit af.
Ivana
9 jaar geleden
Ik had een ideale Siamees, die zat bovenop het regenafdak voor de vogels en verjoeg alle andere katten uit de tuin. Zelf keek ze niet naar de vogels om. 's Nachts zaten de vogels in het binnenhok.

Antwoorden (5)

door gemalen koffie te strooien, dit komt aan de pootjes van katten, dat likken ze op en dat is vies! en het stinkt.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Inderdaad. Koffiedik strooien
Rieneke1
9 jaar geleden
Vrees dat dat ze niet gaat tegenhouden.
Er bestaan hiervoor kleine setjes schrikdraad. ( tuincentrum)
Nee het is niet zielig, ze schrikken een of twee keer en daarna proberen ze het nooit meer.
Honderd duizenden dieren zitten achter schrikdraad.( koeien paarden schapen)
En in een dierentuin is het ook niet anders, dus nee, niet zielig.
Als je vogels iedere keer door een kat in paniek raken, tegen het gaas aanvliegen, hun kop of poten verwonden, hun jongen in de steek laten door de paniek, dat is pas zielig.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Rieneke1
9 jaar geleden
Veel katten lachen erom helaas.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dan is het niet goed aangelegd en is er een probleem met de aarde er van.
Katten zijn zeer gevoelig voor stroomschokjes, zelfs hele kleintjes.
heb schrikdraad gehad rondom mijn eigen vijver tegen de reigers en de katten.
Onze kat keek niet eens meer naar mijn vijver, zij negeerde de vijver, alsof hij niet bestond.
Maar toen miste ik al heel erg veel vissen.
Je kunt ook tijger poep aanschaffen. Hier schrikken de katten van en houden dan afstand. Het stinkt alleen wel ff maar de katten zullen een hele lange tijd bij de vogels vandaan blijven. Wij deden dit vroeger in de tuin en hebben hier altijd succes mee gehad. Nu hebben we een soort sensor staan die een hoge piep toon geeft waar wij geen last van hebben maar de katten wel. Ik weet niet of vogels er last van hebben maar dat staat vast in de link die ik heb toegevoegd.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
een hele makkelijke en pijnloze oplossing is met water. als wij een kat in de tuin hebben en deze komt vaker terug zorgen we dat we een waterspuitje klaar hebben staan. de volgende keer dat hij er is spuit je één à twee keer in z'n snuit en hij komt nooit meer daar in de tuin. het gaat erom dat hij het water met de tuin gaat associeren. dit werkt bij ons altijd!!! succes
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat gaat erg lastig worden.
Je kunt natuurlijk een gracht graven om de volière, maar daar zal de poes wel overheen springen.
Vlakbij de volière kun je kleine (wild)roosters aanbrengen die vervelend zijn om op te lopen en te springen.
Er bestaat een systeem waarbij de kat een halsbandje om moet met een herkenningschip o.i.d. Ik dacht dat het op radiogolven werkt. Wanneer hij over een bepaalde grens stapt krijgt hij een klein stroomstootje. De grens is aangegeven door ontvangers die de chip herkennen die in de halsband zit en in de grond zijn gestoken. Het is er voor honden en het heet Dogwatch. Het is een onzichtbare omheining die in Amerika erg populair is.
Zorg er in ieder geval wel voor dat er 's nachts een lamp brand. Ook andere katten die van buiten de tuin komen kunnen veel kwaad aanrichten door de vogels in het donker te laten schrikken. Wanneer je dan 's ochtends gaat voeren blijken ze tegen het gaas te zijn gevlogen met alle gevolgen van dien.