Welke slangen kan ik het best als huisdier gebruiken?

Ik heb vandaag slangen vasgehouden en ik vind het geweldige beesten nu alleen nog even me ouders overhalen maar dan moet ik eerst weten welke slang het beste geschikt is als een huisdier. Ik hoop dat jullie me ermee kunnen helpen alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
4.9K
Amadea
9 jaar geleden
Je zult moeten wachten tot jij op jezelf woont, want het gaat niet lukken om je ouders over te halen.
jc54
9 jaar geleden
Begin eerst maar eens met je goed te oriënteren en lezen over het houden van reptielen. Als je er dan alles (veel) van af weet, en je weet wat het allemaal gaat kosten, dan kan je proberen je ouders over te halen.
ItisILeClerc
9 jaar geleden
ik kan je de tuinslang aanraden
Amadea
9 jaar geleden
Nog nuttiger is de stofzuigerslang.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
wasmachineslang ook goed?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ratten slangen zijn vaak populair bij beginners. Zijn makkelijk tam te maken en kun je in het bruin of rood(albino) krijgen

Antwoorden (3)

Het begint bij het uitzoeken van de slang die je wil zodat je een terrarium kan aanschaffen wat op maat is voor die soort.
Als beginner word je zwaar afgeraden te beginnen met gifslangen - veel van de soorten zijn gevaarlijk en kunnen agressiever reageren.
Als je geen ervaring hebt met slangen heb je zo een beet te pakken, soms met grote gevolgen.

Verstandiger is het om te kijken naar de soorten waar veel slangenhouders mee beginnen.
Dit zijn met name de korenslangen (Pantherophis guttatus) en de kousebandslangen (Thamnophis sirtalis).
Daarnaast zijn ook de melk- of koningsslang (Lampropeltis) en de haakneusslang (Heterodon nasicus) veelvoorkomend bij beginners.
Deze laatste is licht giftig, lees je hierover dus goed in! Andere slangen die iets moeilijker zijn maar ook nog kunnen zijn de Python Regius en Boa Constrictor.
Deze zijn wat stressgevoeliger en worden groter dan de eerdergenoemde soorten.

http://dier-en-natuur.infonu.nl/huisdieren/73768-slang-als-huisdier-waaraan-denken.html
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
de rode rattenslang zijn redelijk tamme slangen en goed om mee te beginnen, en de melkslang ook... me broertje heeft een melkslang gehad en die was redelijk tam
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zou eens kijken bij de Thamnophissen (kousebandslangen) .
Zijn visetend, dagaktief en vriendelijk in de omgang.
Die van mijn kinderen eten zelfs al jaren kattenvoer en hebben zich al vele malen voortgeplant.
De weerstand tegen slangen heeft vaak te maken met het voeren/kweken van muizen.
Ouders gaan eerder overstag bij viseters, (zijn zij meestal ook ;-)
Flink lezen op Internet, terrarium klaarmaken en dan slang kopen.
Succes!!