Hoe maak ik een stamboom voor mijn kat?

ik heb haar twee jaar geleden op marktplaats gekocht toen heb ik stamboom van haar ouders mee gekregen nu wil ik een stamboom voor haar laten maken ,hoe doe ik dit?

9 jaar geleden
5K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heeft je kat vast heel veel plezier van! Hij boft maar met een stamboom...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Alleen de fokker kan een stamboom aanvragen,maar geen idee of dit nu nog kan,ik denk van niet.
jc54
9 jaar geleden
Via de site van de rasclub kan je informatie inwinnen, omtrent het waar en hoe betreffende de stamboom.

Het beste antwoord

Als het een raskat is en je hebt van beide ouderdieren een kopie van de stamboom meegekregen, dan ben je al een eind. Heb je alleen de namen van de beide ouderdieren zonder voorgeslacht, dan houdt de zoektocht al op.
Wil je met je poes verder fokken en de stamboom uitbreiden, dan is het zinvol om ook van de kater de voorgeschiedenis op schrift te hebben.
Het is alleen jammer, maar een raskat met papieren mag officieel jouw poes niet dekken. Af en toe lukt het, maar fokkers zijn daar zeer terughoudend in.

Toegevoegd na 3 minuten:
Als het je gaat een officieele stamboom voor je eigen poes te krijgen, dan zal je dat niet lukken. Die moet worden aangevraagd na de dekking en vervolgens na de geboorte van het nest. Dit alles wordt dan gecontroleerd door de stamboomverstrekker en het is nadien niet meer mogelijk.
Ivana
9 jaar geleden
koraal19
9 jaar geleden
Dus een maal geen stamboom nooit een stamboom!?
Ivana
9 jaar geleden
Precies. Geen officieele in ieder geval.
Je kan natuurlijk zelf iets in elkaar draaien om te zien hoe haar voorouders in elkaar zitten, maar dat is geen echte stamboom met stempel en wordt ook niet als zodanig erkend.