Waarom bijt mij kater mij altijd in mijn kin als ik iets tegen hem zeg. En als ik iets tegen hem zeg krijg altijd antwoord

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
10.4K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onze kat deed ook iets dergelijks, af en toe als ik haar zat te aaien klom ze opeens spinnend richting mn gezicht en beet dan zachtjes in mn neus... echt heel lief :D

Antwoorden (9)

Mijn kat doet dat ook, alleen niet hard bijten. Het terug praten/miauwen ook trouwens! Ik denk dat hij het doet uit waardering, net zoiets als wassen of vlooien. Doet 'ie ook bij mij.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik heb geen vlooien, haha. Ik bedoel het zachtjes continue bijten of knabbelen aan je huid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+ ook voor je grappige antwoord.
ik denk dat het een leuk spelletje is voor jullie allebei.
de kater toont affectie/ vraagt aandacht, en jij moedigt het aan, waardoor de kat zich beloond voelt.
ga zo door, gezellig! :)
Rieneke1
14 jaar geleden
Ik denk dat het een teken van affectie is, hij vindt je lief. Misschien een beetje raar om te zeggen bij een actie als bijten, maar bijt hij echt pijnlijk hard of valt dat wel mee?

Mijn kat had er een handje van om me aan mijn kin te gaan likken, en dat was ook duidelijk een teken van 'ik vind je lief'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat doet hij w.s. omdat je kat je lief vind, voor je kat is dat een teken van liefde/waardering.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan wil jou kater graag met jou spelen .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn kater neust altijd. D.w.z. hij wil altijd met zijn neus tegen de mijne. Zo komt hij ook, neus tegen neus, bij mij liggen als ik op de bank lig en we slapen samen zo in. Ook het terug mauwen is mij niet onbekend. Zo kunnen we hele gesprekken met elkaar hebben, Heel gezellig!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het hoeft zeker niet positief te zijn. Kijk je de kat recht in de ogen aan en kom je met jouw gezicht dichtbij? Katten vinden dit bedreigend en kunnen dan bijten of krabben.

Het 'terugpraten' van katten is iets wat de mens de kat heeft geleerd. Katten doen alles met een doel, dus als jij gaat miauwen en de kat zegt iets terug en jij geeft hem eten, weet hij snel genoeg dat hij beloont wordt voor zijn gedrag. Er zijn genoeg wilde katten die helemaal niet miauwen, het heeft voor hen geen functie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is liefkozend gedrag... daarmee geeft hij z'n vertrouwen in jou en de hechte sociale band met jou aan. Katten doen dat onderling ook... het is een groot compliment, al voelt het niet zo prettig....Dat is ook de reden dat hij 'terugkletst'... je bent belangrijk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn kat deed dat ook altijd, liefdesbijtjes noemde ik dat.
Ze deed het, als ze zo gek niet wist hoe ze moest laten merken dat ze me lief vond, Op het moment dat ze het deed lag ze ook altijd me te kroelen