vechten hennen ook?

Ik heb sinds 3 dagen 3 hennen. Twee van 16 week , 1 van 13 week. De oudste twee vechten sinds vanmiddag, na 3 dagen dus, het gaat er hard aan toe ik heb ze apart gezet. Heb ik nu per ongeluk 2 hanen, of vechten hennen ook. Ze hebben bijna tot geen sporen aan de poten, maar naar ik heb vernomen, duurt het lang bij Orpingtons voordat je dat kunt zien. Die ene met gele poten begint steeds met vechten,( het lijkt ook op hanen gevecht).

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Jazeker vechten hennen, zo bepalen ze de hiërarchie binnen het toompje. Als de hiërarchie duidelijk is stopt het vechten, op zo nu en dan even een pik uit delen, wel.
Ik heb al 15 jaar kippen en vaak nieuwe bij een al bestaand toompje gekregen en het is al die jaren goed gegaan, na een paar dagen stopt het gekrakeel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt! Inderdaad de rangorde is nu bepaald, na 2 dagen 'hakketakken'.