mijn konijn heeft al sinds ik hem heb een 'ballonnen' buik en nu weer iets opgezwollen, geen idee wat het kan zijn, iemand meer info?

mijn konijn, flappie, heeft al sinds dat ik hem heb een ballonnen buik. hier heb ik nooit iets kwaads van ingezien, maar sinds een week ongeveer is hij niet zichzelf, dit is al iets minder. ook nieste hij heel veel in het begin en dit loopt ook af. waar ik me wel zorgen om maak is dat ik net zag dat hij iets opgezwollen had naast zijn staartje, het lijkt op een opgezwollen ader en is ongeveer een halve tot hele centimeter breedt. heeft iemand hier ervaring mee met zowel de buik als het opgezwollen iets en kan mij meer informatie geven?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Doe ff een bezoekje aan de dierearts !!
Rieneke1
9 jaar geleden
En, wat zei de dierenarts?

Antwoorden (3)

ik zou niet te lang wachten met aankijken. het lijkt op een wondje die ontstoken is of zoiets. je kunt het beste zo snel mogelijk contact opnemen met de dierenarts. konijnen laten namelijk vaak pas echt zien dat er iets met hun aan de hand is als het te laat is, dit komt doordat een konijn in het wild zich niet ziek voor kan doen. de dierenarts zal je dan waarschijnlijk een antibioticakuur geven.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Meestal geeft een opgezwollen buik aan dat er gas in zit. Wat bij konijnen geen goed teken is.

Daarnaast denk ik dat jou konijn de konijnen ziekte snot heeft. Een konijnen verkoudheid. Dit zou ik zoizo even na laten kijken, hier kunnen ze ook er ziek van worden. Maar is goed te behandelen.

Ik zou inderdaad naar dierenarts gaan. Konijnen geven heel laat aan dat er wat mis is, dit komt mede door dat het prooidieren zijn.

Succes en beterschap met je konijn
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zou er mee naar de dierenarts gaan. Voor het zelfde geld is het een kankergezwel.