Welke anti struviet kattenvoer??

Ik heb een vraag. Wij hebben 2 gecastreerde katers 1 van 3 en 1 van 2 jaar oud. Vorig jaar is bij onze 3 jaar ouder kater beginnend blaasgruis en blaasontsteking geconstateerd. Wij moesten overgaan op Royal Canin urinary voer, alleen bevalt ons dit niet zo..

Wij willen graag een onafhankelijke mening, vandaar dat ik hem hier stel.

Weten jullie een goed merk anti struviet voer wij zijn bereid daar een best bedrag voor neer te leggen. Het gaat tenslotte om onze ''kinderen''

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Rieneke1
9 jaar geleden
Waarom bevalt het niet?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja zou ik ook graag willen weten Rieneke.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Omdat het meer vulmiddel is dan wat anders. Maar dat was niet mijn vraag
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kijk hier eens rond,je komt hier meer info over voeding tegen.
http://www.margali.com/flutd-inhoud.html
Rieneke1
9 jaar geleden
naatasja, ik ben zeker ook geen fan van RC.
Op het moment heb je weinig keus lijkt me: zeker voor een kater kan struviet levensbedreigend zijn, en dit dieetvoer helpt wel.

Antwoorden (1)

Ik begrijp dat je niet zo gecharmeerd bent van Royal Canin, hun publiciteitsmachine is beter dan de kwaliteit van hun voer.
Voor een gezonde kat zou het ook mijn keus niet zijn.
Echter, je kat heeft struviet, voor een kater in potentie levensbedreigend.
Voor nu heb je weinig keus, als struvietoplosser werkt RC urinary uitstekend.
De andere dieetvoeren zijn qua voedingsgehalte niet veel beter, en urinary van RC wordt goed geaccepteerd.
Voor nu zou ik dit blijven geven tot de struviet is opgelost en de ph wat langere tijd weer goed is.
Daarna zou ik overgaan op natvoer van goede kwaliteit, met geen tot weinig granen, en een hoog vleesgehalte.
Ook versvoer, met uitzondering van runderhart, is uitstekend om de zuurgraad van de blaas op peil te houden.
Beterschap voor je katertje!
Rieneke1