gaan hamster en poes samen?

Wij hebben thuis 2 poezen, maar ik wil ook heel graag nog een hamster erbij, kan dat samen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
6.8K

Antwoorden (4)

hangt heel erg van de katten af. katten zijn van nature jachtdieren en zullen de hamster dus als prooi zien. je loopt dus de kans, dat de hamster op een gegeven moment dood wordt gemaakt en misschien zelfs wel wordt opgegeten. nu zijn er natuurlijk ook katten, die een verminderd jachtgedrag vertonen. bij die katten zou een hamster misschien wel kunnen. echter het blijft een gok. je kunt wel stellen dat het in principe niet samen gaat.
9 jaar geleden
zelf heb ik ook een kat en een hamster samen gehad, dit ging gewoon goed.
als het goed is zit je hamster in een kooi en kunnen je katten er niet goed aankomen.
en als je hem eruit haalt kun je je hamster in zo'n balletje doen.
maar zoals hierboven ook al gezegd is, ligt het echt aan de soort katten die je hebt.
komen je katten wel eens met een vogel of muis thuis aan ?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vanuit eigen ervaring zeg ik: niet doen!
Katten blijven katten: hun specialiteit is het jagen op kleine knaagdieren.
Voeg daarbij het feit dat hamsters ware ontsnappingskunstenaars zijn, plus dat een ongeluk in een klein hoekje zit, en het drama is daar.
Rieneke1
9 jaar geleden
Hamsters zitten in een kooi. Katten zitten daarbuiten. Dus geen probleem.

Gaat hier al jaren goed, 5 hamsters + 1 kat, kat kijkt niet naar hamsters om. Uit voorzorg wordt ze er wel nooit mee alleen gelaten.

Kijk wel goed na welke soort hamster je wilt. Vele soorten zijn groepsdieren. Houdt deze in groepjes van minstens 2 of 3.