Misschien vinden katten water gewoon raar, omdat ze bijvoorbeeld een spiegelbeeld zien in een plas water?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

mijne wel hoor ;) nu serieus, waarom houden vissen er niet van droog te liggen? Het hoort gewoon niet bij het beestje..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom de meeste katten niet van water houden omdat ze met een natte pels zwaarder/minder gestroomlijnd en daardoor langzamer worden?
en aangezien een kat een jager is vertraagt een natte pels de jacht
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat onze huispoezen afstammen van woestijnpoezen, die water of nat worden niet in hun systeem hadden.
dat is ook de reden dat katten zulke slechte drinkers zijn; ze halen van oudsher hun vocht uit hun voedsel.
helaas is dat met de brokjes van tegenwoordig geen succes.
daarom is het ook van belang de katten rauw versvoer te geven, of in ieder geval natvoer.
Rieneke1
14 jaar geleden
Welles, dat vinden ze heerlijk!
FILMPJE!
14 jaar geleden
Mijn dochter heeft een kat die stapel is op water dus er zijn uitzonderingen.
Als ze gaat douchen moet ze goed de deur dicht doen want anders gaat hij mee.
Ook de gootsteenbak vindt hij super als ze spinazie of zo gaat wassen moet ze er bij blijven want anders ligt die wolbaal er ook bij in.
Alles bij elkaar een grappig beest en gek op water.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat als een poesje nat wordt, de haartjes gaan krullen...