Hoe kan het dat onze hond niet eet uit zijn nieuwe voerbak?

De nieuwe bakken zijn iets groter en dieper en verschillen van kleur met de oude. Onze hond heeft een onderbeet (zijn onder kaak staat iets naar voren) kan dat de reden zijn waarom niet niet eet uit een diepere bak?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

Honden zijn gewoontedieren en het kan dus best zijn dat het nieuwe niet in zijn patroon past. Hoe ouder een hond, hoe moeilijker hij zal wennen aan nieuwe dingen. Voerbakken hebben te maken met de eerste levensbehoeften en zijn dus een onderdeel van het dagelijks ritueel.
Als je hond altijd eenzelfde bak heeft gehad, heeft hij daar moeite mee. Probeer eens iets héél lekkers er in te doen, dat ziet hij vanzelf dat deze bak ook goed en lekker voer geeft en is de weerzin weg.
Voor een onderbijter die in de ene bak zijn voer kan pakken, is een nieuwe bak op dat punt geen bezwaar.
Honden zien erg slecht kleuren. Een rode bak is niet aan te bevelen. Alle andere kleuren zijn goed.
Ivana