Wat kan ik mijn kittens het beste als eerste hapje voer geven?

Ik heb een nestje met 2 superlieve kittens en mama poes doet 't geweldig! Ze zijn inmiddels 4 weken oud en zullen één dezer dagen zelf wat willen eten. Nu wil ik ze niet gelijk 'verwennen' met allerlei lekkers. Dus hoe kan ik ervoor zorgen dat ze straks het voer, dat moederpoes ook eet, ook willen eten? Ik hoor vereschillende dingen als ik het anderen vraag: Kittenbrokje (wat best duur is) beetje pap, of : voer wat moederpoes ook eet week maken met wat water.... zo krijgen ze gelijk de smaak van het voer wat ze later ook krijgen.

Wat is wijs??

9 jaar geleden
1.3K
Rieneke1
9 jaar geleden
Wat eet moepoes?
misslobe
9 jaar geleden
kattenbrokjes van de Aldi :-)
Rieneke1
9 jaar geleden
Je begrijpt dat je voor zo'n prijs geen hoogwaardig voer hebt.
Kittens zijn nog in de groei, hun skelet moet opgebouwd, die hebben echt beter voer nodig.
Katten zijn echte vleeseters. Veel goedkopere kattenvoeren bevatten maar een paar % vlees, de rest is vulstof.
Een troost: beter voer wordt beter benut, dus je hebt er minder van nodig. Ook de hoeveelheid ontlasting neemt af (om het over de geur maar niet te hebben).

Antwoorden (1)

Begin met natvoer voor kittens, en bereid je er op voor dat ze er een bende van gaan maken :)
Later kan je overgaan op brokjes, ook voor kittens.

Het is trouwens beter je kittens aan verschillende soorten en smaken voer te leren wennen.
Als ze later in hun leven om medische redenen, of omdat je favoriete voer uit de handel wordt genomen moeten overstappen op ander voer, is het fijn als dat geen problemen oplevert.

Als je met pap Brinta oid bedoeld: niet geven! Dat is puur vulling waar je katjes niets mee kunnen.
Rieneke1
9 jaar geleden
misslobe
9 jaar geleden
Dankje voor je antwoord. Bedoel je met nat voer het voer wat moederpoes krijgt met water mengen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee kittenvoer,die blikjes zijn ook te koop,het beste kun je het in het begin even wat fijner prakken.
Rieneke1
9 jaar geleden
Wat Maria zegt, blikjes kittenvoer.
Narvoer = blikvoer.
Rieneke1
9 jaar geleden
Natvoer, geen narvoer natuurlijk :)