Ik heb een Amstaff/Ambull van 2 jaar en hij slaapt heel veel en wordt ook sneller moe dan andere honden, hoe komt dat?

Als ik een dagje met hem naar het bos ga, is hij de dagen erna uitgeteld alsof hij de marathon gelopen heeft. Terwijl hij pas 2 jaar is. Hij is dan wel half Bulldog maar bijna de hele dag slapen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Rieneke1
9 jaar geleden
Wat zegt de dierenarts?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik de k dat de dierenarts dat wel weet. Dit kan van alles zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit klopt niet bij een jonge hond dus inderdaad even laten onderzoeken door de da.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kan een lek hartklep zijn, maar ook duizend andere dingen. Indd naar de dierenarts!

Antwoorden (1)

Twee mogelijkheden:

Of je jonge hond van 2 jaar is ziek: altijd eerst naar de dierenarts om een lichamelijk manco uit te sluiten. Wij kunnen een reden verzinnen, maar een dierenarts heeft er een jarenlange studie voor gevolgd en wéét nu eenmaal zoveel ... ga daar heen en vertel wat er aan de hand is.

Verder zou het ook heel goed kunnen dat je hond niet de goede voeding krijgt. Als er niet genoeg "in" zit dan kan de hond er ook niet genoeg uit halen, energie.
Vraag gelijk aan de dierenarts wat deze aanraadt voor jouw nog jonge hond die genoeg energie moet hebben om een boswandeling aan te kunnen en niet de hele dag ligt te slapen als een oude uitgevloerde hond.
Bij een goede dierenwinkel eigenaar kun je ook goed advies halen, echter let op dat ze je niet "gewoon" het duurste aansmeren. Even inlezen is altijd handig.

Antwoord

Eerst naar de dierenarts en vervolgens advies vragen over voeding bij dierenarts en goede dierenwinkel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ivana
9 jaar geleden
+