weet iemand welk ras dit is of welke kruising van 2 rassen deze hond is ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K
jodyenboyke
9 jaar geleden
Bij een kruising kunnen er natuurlijk meerdere rassen in de voorouders zitten. Zou iets van een herder in kunnen zitten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je het echt graag wilt weten, kan je op internet een dna test kopen. Volgens mij op Beestenspul of Beestenboel.nl of zoiets. De kosten zijn ongeveer €70,00 Je krijgt dan uiteindelijk een overzicht van het ras van de ouders, overgrootouders en betovergrootouders van je hond. Erg leuk, al zeg ik het zelf, ik heb het zelf ook bij mijn hondje gedaan.

Antwoorden (2)

Dit is een "vuilnisbakkie", daar zitten allerlei onbestemde rassen in.
Dan praten we niet over de vader en moeder van deze hond, maar over generaties terug. Het beste dat je kunt zeggen is dat een betovergrootvader een voorouder als herderachtige zou kunnen hebben. De korte pootjes houden in dat er een ras in zit dat klein is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
k ken iemand met zo'n hond. Hij lijkt er in ieder geval heel veel op: het is een kruising Boerenfox x Shar Pei. Maar ik kan me natuurlijk vergissen. Zelfs in 1 nest kruisingen kunnen veel verschillen zitten. Net als bij mensen lijkt de ene nakomeling iets meer op de ene ouder dan de ander.
Als je het zeker wilt weten: er bestaan dna testen om uit te zoeken wat voor (voor)ouders je hond heeft. Dit soort onderzoeken wordt soms gedaan om te kijken welke (gedrags)training de meeste kans van slagen heeft. Juist om te voorkomen dat er een verkeerde training wordt toegepast die moeilijk(er) aanslaat bij sommige rasgebonden karakter eigenschappen.
Maar er zijn ook mensen die een dna test laten doen uit nieuwsgierigheid. Vaak verklaard het ook veel van het gedrag van de kruising.