kan pseudomonas nog weggaan bij hond ?

Mijn hond heeft sinds een jaar pseudomonas ,aan de plooien in de mond ,en doordat dit vochtig is is dit moeilijk weg te krijgen,
dierenarts heeft al van alles geprobeerd ,antibiotica zalf ,inspuitingen ,maar het kwam iedere keer terug ,de reuk aan zijn mond is niet te harden ,heel het huis ruikt ernaar ,de dierenarts zegt dat deze bactierie heel moeilijk te bestrijden is ,weet er iemand een oplossing ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.2K
Rieneke1
9 jaar geleden
Heb je al eens gedacht over een verwijzing naar een specialist?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
mijn dierenarts heeft al contackt opgenomen met dierenkliniek uz gent ,en al alles geprobeerd !

Antwoorden (1)

Sommige rassen als bv de Cocker spaniel, hebben vaak last van een te diepe lipplooi. Je hebt er al van aan gedaan zo te zien. Operatief de lipplooi strakker laten trekken is ook een optie. Geen garantie dat het dan helemaal weg gaat, maar het zal de problemen wel een stuk verminderen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is inderdaad een cocker spaniel ,de dierarts heeft dit ook al voorgesteld ,maar dan denk ik zijn mond is ook de hele tijd vochtig en het hangt allemaal samen ,en er is inderdaad geen garantie dat dit dan overgaat .
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat het vochtig wordt, maakt niet eens zoveel uit. Het gaat erom dat het weer op kan drogen en omdat die lipplooi nu zo diep is, lukt dat niet en gaat de huid smetten en ontsteken. Als de plooi minder diep is zal het makkelijker drogen. Het zal er in elk geval op vooruit gaan denk ik.