mijn slakken vallen van het glas af en ze hebben slijmvliesdraden..? wat kan ik hieraan doen?

Ze hebben sepia, waterbak, diverse fruit en groente, de temp is rond de 20 graden rn de luchtigvochtigheid is rond de 80

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ik weet alleen wat over huisjesslakken. M.n. de Segreinslak:
De meeste eten geen fruit. Wel: sla, andijvie, paksoi, kool, courgette, wortel, aardappel. Ze eten zelden 2 dagen hetzelfde. Potgrond vinden ze ook lekker. Om te eten en om zich erin te begraven.
Haver vermengt met maïsmeel en een fijngemalen kalktablet (zonder pepermuntsmaak) fijn geroerd met sojamelk (zonder suiker e.d.) vinden ze een lekkernij die speciaal goed is voor de bouw van het huisje.
Waar heb je het glas mee gereinigd? Wanneer ze iets vies vinden vertonen ze dergelijk gedrag door zich ineens te laten vallen en terug te trekken in het huis. Door te slijmen kunnen ze loskomen, maar ook iets kwijtraken wat ze hindert.
Wanneer ze andere slakken willen aantrekken/afstoten laten ze ook d.m.v. slijmen merken wat ze van de ander vinden.
Ik weet niet hoelang je ze al hebt, maar ze reageren zelfs binnenshuis op de weersomstandigheden buiten. Ze vinden het heerlijk wanneer het regent. De temperatuur mag tussen de 14 en 18 graden liggen. Daarboven of beneden wordt de activiteit minder.
Regen kun je nabootsen d.m.v. kraanwater in een plantenspuit te doen en het over ze heen te vernevelen.
Denk er wel aan dat een slak per legsel wel 120 nakomelingen kan krijgen.