blijven ratten tam als je op vakantie gaat?

ik krijg in juli mijn 2 tamme ratjes en ik ga eind augustus weg voor 8 weken op buitenlandse stage... zijn ze dan nog wel goed tam als ik terug kom?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2K

Antwoorden (2)

Als ze iedere dag aandacht krijgen (en dan niet alleen eten en drinken geven) van anderen dan verneem ik dat ze wel tam zullen blijven. Ik heb zelf ook twee ratjes en heb vorig jaar een tijdje in het ziekenhuis gelegen. Ze merkten uiteraard op dat ik weg was, maar mijn moeder heeft ze toen verzorgd (tegen haar doen ze gewoon hetzelfde als tegen mij). Op het moment dat ik terug kwam waren ze nog net zo tam als voordat ik in het ziekenhuis belandde. Het is simpelweg vooral belangrijk dat ze veel aandacht krijgen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
pluisjemuisje, geen probleem! yuuzan, daar heb je uiteraard ook gelijk in. Hygiëne is ook zeer van belang.
Je zal toch iemand moeten vragen die ze water en eten geeft. Kan die gene ze dan ook niet even oppakken en aaien. Anders zou ik gewoon een goed opvang adres zoeken. Een advertentie op Marktplaats bijvoorbeeld met een oproep wie wilt er 8 weken voor mijn ratjes zorgen.