hoe fok je pieren?

Ik wil graag wormen hebben voor mijn vogels alleen ik heb geen zin om elke keer in de tuin te gaan zoeken

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
fremar
9 jaar geleden
http://users.telenet.be/woutersreptiles/het_kweken_van_regenwormen.htm
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
heb je een compostvat?

Antwoorden (2)

Ergens in een beschermd van de zon kan je een mesthoopje in de aarde maken.
Daar leg je een krant met een beetje aarde op, dan weer een krant, weer wat aarde enz. Als je wat aan paarden mest kunt geraken kan je dat er ook tussen doen. Als dit gedaan is dan met hout afdekken, en wachten. Wel zorgen dat het vochtig blijft en dan wachten
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mestpieren (Eisenia fetida/andrei) zijn redelijk makkelijk te kweken. Feitelijk komt het er op neer om een compost- of mesthoop aan te leggen, en die eventueel te enten met cocons of adulten van elders. Google ook eens op vermicomposting. Maar, dan moet je eerst proberen of je vogels wel mestpieren lusten (ze scheiden een nogal vies vocht af als je ze pest).

De andere Nederlandse wormensoorten zijn beduidend lastiger te kweken (en ze hebben langere levenscycli). Dan kan je nog het beste je gazonnetje goed in de organische mest zetten en dat als kwekerij gebruiken.