Hoe werkt een 'ice pod' voor konijnen?

Moet je een ice pod koelen? Of in water doen? Is er ook iets anders verkoelends voor konijnen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Leg de Ice pod 3 tot 4 uur in de vriezer, hierna is hij klaar voor gebruik. Plaats de Ice pod in de ren of hok van je konijn (liefst niet in de zon).

De Icepod is gemaakt van stevig materiaal. De Icepod blijft uren lang koud en is niet stuk te knagen. Door de ronde vorm van de Icepod is hij heerlijk om op te liggen.

Tip: Met meerdere Icepods kun je er een in het hok leggen en de andere tegelijkertijd invriezen, zo heeft je konijn altijd verkoeling op de warme dagen!

Toegevoegd na 17 minuten:
Je kunt het hok ook koelen door flessen bevroren water in het hok te leggen (vul een fles voor driekwart met water en leg die in het vriesvak). Gebruik alleen plastic flessen! Een glazen fles kan breken door het uitzettende ijs, dat merk je niet, pas als het water gaat ontdooien, dan krijg je een hok vol glasscherven en water!

Plaats het hok of de ren nooit in de zon.

Zorg ervoor dat je konijn uit het hok kan, onder het hok op koel gras of op stenen. Stenen kun je steeds nat maken, doordat het water verdampt geeft dat veel koelte.

Merk je dat je konijn last heeft van de warmte haal het dier dan naar binnen en geef het daar een koele plek.