Wat kan de oorzaak zijn van vocht in een hamsterhuisje?

De afgelopen maand valt het mij op dat het huisje van mijn hamster steeds vochtig is van binnen. Wat kan hier de oorzaak van zijn?
Ik verschoon haar elke twee weken en de laatste keer na een week haar huisje weer schoongemaakt. Maak haar huisje ook elke keer goed schoon. Heb haar nu een jaar en heb dit nog niet eerder gehad.
Het huisje is van plastic.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ivana
9 jaar geleden
Elke twee weken verschonen is erg weinig. Misschien vindt ze het op de plaats waar ze normaal plast miet schoon genoeg. Ze kiest dan een andere goede plek uit en dat is dan IN het huisje.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Elke twee weken verschonen is inderdaad te weinig. Twee keer per week klinkt al beter.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zelfs 2 keer per week is te weinig. Hamsters hamsteren. Het huisje moet daarom dagelijks gecontroleerd worden op voederresten zodat deze niet gaan bederven.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mij is juist verteld dat 1x in de twee weken wel goed was en ik zijn nest niet te vaak moest wegmaken. Zal de dierenarts wel vragen
Rieneke1
9 jaar geleden
Tommie, je moet vaker verschonen, maar wel een pluk van het oude nestmateriaal terugleggen voor een vertrouwde geur.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik vergiste mij hier inderdaad tss verschonen en controleren. Dus wekelijks verschonen maar wel dagelijks controleren.

Antwoorden (1)

gebruik je soms ander nestmateriaal als daarvoor?
een ander reden kan ook zijn dat ze nu veel meer zweten omdat het in de kamer waar ze staan warmer is dan ervoor

Toegevoegd na 2 minuten:
in het ergste geval zijn de hamsters ziek waardoor ze meer vocht produceren uit hun geurklieren of dat ze diarree hebben. Ik zou in dat geval een dierenarts raadplegen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is bij mij niet warmer dan normaal. Gebruik altijd al hetzelfde nestmateriaal. Heb niks veranderd de laatste tijd.