bestaat er kittengrit?

Onlangs zijn mijn katten bevallen van totaal 12 kittens. Nu moet ik ze leren op de bak te gaan. Maar het grit wat ik nu heb eten ze en het is klontvormend heb gelezen dat ze daar aan dood kunnen gaan . Hebben jullie tips hoe dit op te lossen en welk grit ik nu het beste kan gebruiken

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K
Ivana
10 jaar geleden
Neem dan houtvezel. Dat zijn geperste balletjes die, als er vocht bij komt, uit elkaar vallen. De kleine kittenpootjes vinden dat zacht en ze kunnen er in leren krabben zonder dat ze steentjes (van grit) tussen de zooltjes/teentjes krijgen.

Antwoorden (3)

Als ze er veel van eten zou het kunnen dat ze er darmproblemen van krijgen. Een alternatief is dan om tijdje hout kattenbakkorrels te gebruiken.

Toegevoegd na 9 minuten:
Er bestaat ook wel speciaal grit voor kittens. Bijvoorbeeld Pet Plus Kittengrit. Dit grit is klontvormend met een mengeling van verschillende kruiden. Het zou niet zo snel door kittens worden opgegeten. Het is wel veel duurder dan hout kattenbakkorrels.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sommige kittens eten kattengrit. Omdat klontvormende kattenbakvulling ernstige verstoppingen kan veroorzaken bestaat er ook grit die niet klontvormend is. In de dierenspeciaalzaak wordt kattenbakvulling verkocht die ook voor kittens geschikt is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er bestaat wel kittengrit, maar het beste is ze direct te laten wennen aan het grit dat daarna ook gebruikt zal worden. Voor kittens zijn houdkorrels het beste denk, ook voor volwassen katten trouwens, het is niet scherp, ruikt niet en valt uiteen bij plassen, dus geen risico's.